Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NidoKing
Hej, har en S80 -01 som jag har problem med fukt i den högra strålkastaren fram. Är det viktigt att jag tar bort det eller går det försvinner det av sig själv?

Fukten håller sig över halva lyktglaset och mest mot kylargrillen.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Tror du ska byta packningen runt om lyktglaset, håller allt ute, fukt, och smuts....men det kan kanske vara farligt, för det är el där inne, samt blir det värre så aj aj....

kör till närmaste volvo firma och hör med de...
mvh
Användarvisningsbild
av CarMan
kola vad du har för kåpor på baksidan av strålkastaren. du kan montera kåpor med nån form av gortexfilter om man har problem
Användarvisningsbild
av Whisky
Har du fukt på glasets insida när du besiktar får du en tvåa... Det stör ljusbilden vid deras kontroll. Sen kan reflektorn bli ärgad och missfärgad med tiden av vattnet... Så nog tycker jag du ska åtgärda det!
av NidoKing
Köpte bilen på Volvo för en månad sedan med tre månaders garanti. Kan det vara så att garantin täcker detta?
av Frigge
NidoKing skrev:Köpte bilen på Volvo för en månad sedan med tre månaders garanti. Kan det vara så att garantin täcker detta?

Ring o fråga garantiansvarige på Begagnat. Beror på vilka villkor dom har för garantin.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av CarMan
NidoKing skrev:Köpte bilen på Volvo för en månad sedan med tre månaders garanti. Kan det vara så att garantin täcker detta?
såna där garantier täcker bara trafiksäkerhets relaterade grejor!
men om fukten påverkar ljus bilden så är detta en sån grej som ska gå på garantin

kolla på lockena om dom är runda, eller om dom her en fyrkantik del på ett ställe
Användarvisningsbild
av greeeken
Det breror på
När jag köpte min s60 så hade ja samma problem.
Det fixades på Happy deal garantin.
Vet inte om dom var snälla eller om det ingick
Användarvisningsbild
av G-kraft
Märkte du inte detta när du köpte bilen !? tyck jag är kräsen eller tokig, men jag kör alltid in bilen som jag testar för eventuellt köp till: gör det själv tvätt, och spola med högtryck för att se om vatten kommer in eller som ditt problem fukt kommer in till lycktorna mm.

Men gå på garantin,...prova och hör vad de säger...
av nevyn
Det ska gå på garantin eftersom det är en trafiksäkerhetsgrej som Carman säger.

Kört 18 000 mil, snart 12 000 mil sedan jag k[…]

Testa att köra en runda

Xc60 Polestar MY2023 saknar BLIS

Vet att på äldre plattform kunde man ef[…]

Eftermontera backkamera S60

Tog på mig att undersöka grannens S60[…]