Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Micke_N
Jag går i köpartankar och har sett tre V70 2.4T -02:or hos en bilhandlare. Alla ska vara "Business", men det verkar som det inte är precis samma utrustning på bilarna. Till exempel har inte alla fjärrkontroll till stereon i ratten, de har olika dimension på hjulen för att nämna ett par grejor. Bilarna är tillverkade 2002-09 till 2002-11 så det är ingen stor skillnad där.

Finns det något sätt att ta reda på vilken utrustning som ska ingå i ett paket för en viss årsmodell? Jag skulle vilja ha lite ammunition innan jag går dit igen och börjar diskutera priser...
av Micke_N
Tack så mycket! Jag har letat men inte hittat något, tur att det finns såna här forum!
av simonper
Finns det något sätt att få reda på exakt vilken utrustning min bil har? T ex genom att söka på reg-numret.

Jag vill veta om min bil är utrustad med business eller business plus samt om den har fler tillbehör utöver paketen.
Detta för att lättare kunna ange utrustningsnivå när jag säljer bilen.
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]