Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xc70er
Hej

Är snart ägare av en xc70 -03
Bilen saknar några detaljer som jag tycker ser bra ut på dessa bilar.

Det första jag undrar över är frontbågen, finns det färdiga hål och dyligt för montering eller måste det borras ny hål i fronten?

Sen Undrar jag om den bakre läppen på stötfångaren, Det sitter en färgad plastbit på dom nyare xc70 bilarna
kan jag montera den på min -03, och om är det bökigt?
av llesrof
Vad är det för bakre läpp du menar? En färgad? Är det "hasplåten", alltså den där aluminiumfärgade historian? På min 06:a är det målad plast och inget annat en ren fejk för att det skall se tufft ut. Eller nått. Till din modell fanns det väl riktiga hasplåtar i aluminium att köpa tror jag. Då blir det lite mer äkta :D
Användarvisningsbild
av Alucinor
xc70er skrev:Hej

Är snart ägare av en xc70 -03
Bilen saknar några detaljer som jag tycker ser bra ut på dessa bilar.

Det första jag undrar över är frontbågen, finns det färdiga hål och dyligt för montering eller måste det borras ny hål i fronten?

Sen Undrar jag om den bakre läppen på stötfångaren, Det sitter en färgad plastbit på dom nyare xc70 bilarna
kan jag montera den på min -03, och om är det bökigt?
Hasplåtarna är aluminum på din -03:a. På dom faceliftade modellerna ser utformningen av stötfångarna annorlundare ut, så det går nog inte att montera den plastbiten.

Här är monteringsanvisning för en qpax-båge: http://qpax.e-butik.se/FTP/pdf/90100.pdf
Volvo-bågar: http://www.qpax.se/shop/show_cat.asp?ca ... ead_id=764
av mikebike
När de krocktestar nyare bilar ger de poäng för fotgängarskydd.
En båge borde ge kraftiga minuspoäng och det ligger tydligen ett EU-förslag om förbud mot att montera saker framtill på bilar, inklusive extraljus....
Användarvisningsbild
av Alucinor
mikebike skrev:...det ligger tydligen ett EU-förslag om förbud mot att montera saker framtill på bilar, inklusive extraljus....
Vi borde aldrig ha gått med i EU! :wink:

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]

Bilar har ökat betydligt mer än allm&au[…]