Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av david79
Volvo v70n 2,4t -02

Har som rubriken lyder, tre konstiga ljud som jag inte riktig vet var jag ska relatera dom med.

1. vid varje fartgupp eller lite större ojämnheter så gnisslar det vänsterfram vid hjulet/dämparna.

2. höger fram:
vid hastigheter över 50km/h så låter det ibland son om hjullagret är dåligt. Lätt dovt tjutande ljud som uppkommer ibland. slutar att låta vid lätt bromsning ller slutar själv. har funderat på om detta kan vara bromsoken som inte släpper eller hjullager.

3. höger fram: en "klonk" uppstår vid hastig rattslag eller en viss ojämnhet men inte alltid.

Bilen drar jätte lite åt höger när jag släpper ratten och vid inbromsning så drar den åt vänster! bilen blev besiktigad i mitten av feb utan anmärkning.

hoppas att någon kan hjälpa mig!
Tack på förhand!
av ercmeister
har haft samma på min, lämna in bilen visa sig vara följande fel

1. Fjäderbenslagringen, du kan även ha läckage på dämparen fram? det hade jag plus att lagringen var slut!

2. Var hjullagret för mig, plus att servo oljan var slut, kolla upp det först innan du byter hjullagret.

3. krängningshämmare bak..

Kan tillägga till dig även att jag köpte helt nya dämpare och fjädrar och byte krängningshämmare bak och fixa hjullagret och fyllde oljan i servon! Nu går den tyst och inget gnissel eller klonkande! :)

Vissa saker bryr jag mig inte så mycket om v[…]

Airbag Lampa på Volvo S60 2,4 2004

OK, eftersom bältesavkänningen fungerar[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in me[…]

Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]