Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrharakiri
Har haft bilen inne och bytt styrstag & krängningshämmare på båda sidor. Bilen drog åt höger före bytet och gör det även efter fast mindre. Kan det bero på att däcken slitits snett eller har verkstan gjort ett dåligt jobb?
Användarvisningsbild
av AWWD
Har också ett visst drag åt höger, dvs om jag släpper ratten så ställer sig ratten några grader åt höger och jag hamnar i diket rätt snart.

Vissa förklarar detta med att de flesta vägar lutar åt höger för att vattnet ska rinna av.

/AWWD
Användarvisningsbild
av Loner
mrharakiri skrev:Har haft bilen inne och bytt styrstag & krängningshämmare på båda sidor. Bilen drog åt höger före bytet och gör det även efter fast mindre. Kan det bero på att däcken slitits snett eller har verkstan gjort ett dåligt jobb?
Ja det kan bero på att däcken är snedslitna, gjorde verkstaden nån hjulmätning/inställning efter jobbet?

Dom flesta bilar har en svag tendens till att dra åt höger, samtidigt som vägarna lutar svagt åt höger.

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
Oftast drar inte bilarna åt höger, utan dom är spårskänsliga, vilket är normalt för modellen.

testa att åka på samma väg åt andra hållet i fel fil.Drar bilen då vänster är allt normalt
Användarvisningsbild
av greeeken
Min började dra åt vänster efter att dom bytt bromsskivor fram
av mrharakiri
Pratade med mekanikern som menade att däcken var snedslitna och med nya däck skulle den gå rakt på vägen. Får väl se hur det blir med sommardäcken på.....
Användarvisningsbild
av DJ
Min drar också lite åt sidan, kommer dock inte ihåg åt vilket håll.

Känslan är lite som att köra bil med styrsnäcka, ungefär. Fast utan glapp.
Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]