- lör 19 mar 2011, 05:05
Har sedan några månader kommit ut vit rök under bilen men inte hela tiden utan vid några tillfällen till att börja med men senare blivit mer och mer. För några dagar sedan kom det ordentligt med rök och vi åkte då till verkstaden. Som tur har jag en mycket bra verkstad där jag lämnar in bilen som har bättre priser än Volvo och mycket trevligare. När de tittade vad som hänt upptäcktes att det läckte diesel under bilen och att det var filterhuset som ligger bakom tanken som måste bytas ut. Den var bränd på den delen där dieseln går ut efter att ha gått igenom filtret. Fick veta att bilen hade till slut brunnit upp om jag inte att bytt detta. På nätet har jag sett att det är flera nya volvo som har brunnit de senaste åren. Jag har haft bilen inlämnad på Volvo flera gånger på service men detta har de inte upptäckt.
Är det någon här som råkat ut för detta. Har en Classic V70 2,4 2008 är modell tillverkad i juni 2007. Känns obehagligt att veta vad som kunde ha hänt.
Är det någon här som råkat ut för detta. Har en Classic V70 2,4 2008 är modell tillverkad i juni 2007. Känns obehagligt att veta vad som kunde ha hänt.
- By Lövet