Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

HAHAHA! Ja, jävlar, vilket utgångspris! Men men, det räcker att en (i mina ögon) idiot nappar... :)
Användarvisningsbild
av pang58
Hahaha... borde ju vara fraktfritt med det priset...
av Fred
Idiotiskt att sätta ett så högt utgångsbud på en auktion! Man skrämmer bort en massa presumtiva köpare som tycker att det är på tok för dyrt men som efter lite budgivning fram och tillbaka gladeligen hade betalat så mycket.

Auktioner är väldigt mycket psykologi och ju lägre utgångsbud desto fler spekulanter lockar man. Det går ju alltid att lägga in ett reservationspris som inte är synligt för spekulanterna om man är skraj för att inte få det man vill ha för prylen.
Visst e de så. Denne säljare tänkte inte till riktigt.
Det finns ju hur många exempel som helst på Tradera-varor som slutat på långt högre pris än nypris i närmsta butik. Även om denna läsare redan i auktionsstart är tre ggr dyrare än den var över disk.

Jag satt o läste nån avhandling om just web-auktioner, typ Tradera, där man tydligt förklarade auktions-psykologin olika delar. Jäkla intressant hur "primitiva" vi egentligen är.
av Fred
...och mycket längre tidsmässigt också, eller hur?

Stackars säljare...det är nästan så man känner att man vill kontakta honom och förklara lite hur det fungerar med auktioner... :lol:

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.