- tis 28 mar 2006, 23:23
Hej
Grattis till den nya kommande bilen, kommer känna dig som en konung bakom ratten med v70n, hehehe...mycket bil för pengarna ska jag säga dig....
Aa man kan byta lister men det är inte så enkelt som man tror om man inte gjort det förr...jag har bytt en del volvos bilar paneler, s80, s60, v70n...
1. Handtaget på framdörrens skärm, sitter som en lister, den skall tas bort, inte hela delen utan endast halva....finns små hål undertill på sidorna som man kan stoppa in en - skruv och plocka ut den försiktigt...där bakom sitter 2 skruvar som skall lossas...efter det så plockar du bort alla knopparna runt om skärmen, sedan lyftar du uppåt försiktigt...detta gäller endast framskärmarna på framdörrarna...!!
2 bakdörrarna, har en liten plast detalj som sitter på insidan av dörrhandtaget..den plockas bort och du har en skruv att lossa...sedan går du vidare med knopparna runt om ramen...
3 När du gjort allt detta så tar du in skärmarna inomhus och tar en titta bakom, där sitter små runda koppar liknande, guldfärgade små cirklar som håller fast listerna..typ av klämmor, de ska du ta av , med en väldigt spetsig ting/föremål...finns små håll runt om de cirklarna i insidan, lyft en liten bit på varje håll tills den börjar att åka uppåt....
4 Plopp så går listen av ...
Men observera att framskärms listerna håller i diskant högtalarnas galler, de små....så var försiktig när du tar av de....
Kan inte förklara bättre...är det nåt så bara hojta till....Det är inte svårt att byta de...men listerna är dyra hos volvo...kan nog ordna till dig silver kanske inom en tid....sysslar mycket med volvo delar....
har själv bytt mina från trä till silver....
V.Delar....
-----------
XC90 facelift 3.2 R-design