Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PEEK
Hej!

Jag är på gång att köpa en V70 -03 eller -04. Det skall bli kul att testa hur det känns att köra en egen volvo. Jag är säker på att det blir ett rejält lyft från Golf. Nu till frågan. Många har panelinlägg i "trä" vilket jag inte riktigt trivs med. Kan man byta till t. ex. grå (vid mörk inredning)?

MVH
/Per
Användarvisningsbild
av G-kraft
Hej

Grattis till den nya kommande bilen, kommer känna dig som en konung bakom ratten med v70n, hehehe...mycket bil för pengarna ska jag säga dig....

Aa man kan byta lister men det är inte så enkelt som man tror om man inte gjort det förr...jag har bytt en del volvos bilar paneler, s80, s60, v70n...

1. Handtaget på framdörrens skärm, sitter som en lister, den skall tas bort, inte hela delen utan endast halva....finns små hål undertill på sidorna som man kan stoppa in en - skruv och plocka ut den försiktigt...där bakom sitter 2 skruvar som skall lossas...efter det så plockar du bort alla knopparna runt om skärmen, sedan lyftar du uppåt försiktigt...detta gäller endast framskärmarna på framdörrarna...!!

2 bakdörrarna, har en liten plast detalj som sitter på insidan av dörrhandtaget..den plockas bort och du har en skruv att lossa...sedan går du vidare med knopparna runt om ramen...

3 När du gjort allt detta så tar du in skärmarna inomhus och tar en titta bakom, där sitter små runda koppar liknande, guldfärgade små cirklar som håller fast listerna..typ av klämmor, de ska du ta av , med en väldigt spetsig ting/föremål...finns små håll runt om de cirklarna i insidan, lyft en liten bit på varje håll tills den börjar att åka uppåt....

4 Plopp så går listen av ...

Men observera att framskärms listerna håller i diskant högtalarnas galler, de små....så var försiktig när du tar av de....

Kan inte förklara bättre...är det nåt så bara hojta till....Det är inte svårt att byta de...men listerna är dyra hos volvo...kan nog ordna till dig silver kanske inom en tid....sysslar mycket med volvo delar....
har själv bytt mina från trä till silver....
av PEEK
Mycket tack för det snabba och positiva svaret. Jag kanske återkommer med mer detaljfrågor när jag funnit min bil.

/Per
Användarvisningsbild
av G-kraft
PEEK skrev:Mycket tack för det snabba och positiva svaret. Jag kanske återkommer med mer detaljfrågor när jag funnit min bil.

/Per
Aa det kan du göra...ha det gott så länge..
mvh
av apan_jocko
Edit.
Senast redigerad av 1 apan_jocko, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Loner
apan_jocko skrev:Jag är intresserad redan nu , tycker mycket illa om min "ädelplastimitation" som sitter i nu...
Detta är inte köpes/säljes forumet
PM:a GE_219 istället
av apan_jocko
ojoj .. :oops:
Användarvisningsbild
av CarMan
När man köper nya paneler får man med nya färs brickor, så enklast är att borra bort dom gamla, då är det gjort på nolltid.
av apan_jocko
Vet inte om jag Törs fråga nu eller, men var hittar jag orginal-dels-lister ?

/ J
av Teemu
hos din volvohandlare...
Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]