Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av klang666
Ingen som vet något annat ställe än Volvo att köpa delbart drag på?? Volvo är lite väl dyra tycker jag ca 8000 + reg. bes

Det ska sitta på en S60 2.5T 2004 års modell med nivåreglering.

Hade en 142:a för ett tiotal år sedan. Köpte dragkrok & framruta till den för 300:-....

Tacksam för alla svar!
Ska kolla priser hos Brink och lite skrotar.
Senast redigerad av 1 klang666, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Ericsson
Tex. mekonomen 3807:- + 594:- verkar det som
Användarvisningsbild
av CarMan
Fast nu jämför ni ju pris inklusive montering, mot en lös del!
594 är det fär kablaget?
det är ju olika kablagen beroende på årsmodell! går ju åt en styrenhat på dom senare!

Mer fakta från båda!
Användarvisningsbild
av G-kraft
Hejsan

Jag brukar sälja volvo delar...var det drag till en s60 !? hela monterings kitet !? ska försöka hitta en sådan till dig, skicka mig ett PM med din mail så kan jag höra av mig så fort så möjligt....

tror du att v70n och s80, har samma drag som s60 ??
av Pebben
Det är inte samma infästning på dragen även om dragen är samma. Det är inte Volvo som gör dragen utan Brink. Brink säljer även till andra så samma drag kan gå att köpa billigare på annat ställe.
av nevyn
Jag har köpt volvo krok privat till min V70 -01, 3000:- inkl frakt... Ny i oöppnad förpackning inkl kablage.
av nevyn
När jag kollade skulle mekonomen ha lika mycket som volvo för en krok med kabelsats.

Att montera är inte särskilt svårt. Att volvo skulle ta 8000 innebär en timpenning på 2200:-
av Teemu
Pebben skrev:Det är inte samma infästning på dragen även om dragen är samma. Det är inte Volvo som gör dragen utan Brink. Brink säljer även till andra så samma drag kan gå att köpa billigare på annat ställe.
Om det är brink som gör dragen åt Volvo kan ju en idé vara att ringa direkt ner till Brink och fråga vad dom skall ha för ett drag. Själv köpte jag ett delbart till vår föredetta V70 -01 för lite drygt 3000kr på sandviks bilskrot utanför Hallstahammar. Det var ett nytt drag och inkl. kablage.
Användarvisningsbild
av CarMan
ge_219 skrev:Hejsan

Jag brukar sälja volvo delar...var det drag till en s60 !? hela monterings kitet !? ska försöka hitta en sådan till dig, skicka mig ett PM med din mail så kan jag höra av mig så fort så möjligt....

tror du att v70n och s80, har samma drag som s60 ??
Varken S60, V70 eller S80 har likadana drag.
Vågar man köpa av dig när du inte ens vet det?
av Perra N
Vad är det för bil som ska ha draget monterat??

Noterat, tack!

Packbox kamaxel

Är de samma packbox på avgas och insug […]

Ny Kartuppdatering

Mottager alla tips frân kunniga personer. Ib[…]

Tror du inte din bil klarar en tvärnit fr&ari[…]