Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erico
Tror ni Biltemas longlife olja är nått att stoppa i 2,5t´n? Den har klassifiering:0W-30 ACEA A5/B5 API SL/CF.
Enligt en kille jag pratade med på Biltema (och har även läst det i en biltidning) ska det vara samma olja som Statoil saluför. Kanske inget man kör 3000 mil på men som i mitt fall ca 1500 mils bytes intervall? Priset är nära nog hälften mot rekomenderade Castrol.
av Fred
Woah...don´t go there man!! :shock: Du kommer skapa ett monster...frågor om motorolja skapar alltid hetsiga diskussioner mellan "märkesslavarna" och de andra som inte tror att volvologgan är det som avgör kvalité och egenskaper... :lol:
av Sbat
Kan säga så här att svärfar körde sin förra passat på enbart Biltema olja. Den hade gått 25000mil när han köpte den och 55000mil när han sålde den, och den gick fortfarande klockrent.
Det är ett betyg gott nog för mig, så jag är då inte orolig över Biltemaolja. :-)-)
Användarvisningsbild
av Erico
Fred skrev:Woah...don´t go there man!! :shock: Du kommer skapa ett monster...frågor om motorolja skapar alltid hetsiga diskussioner mellan "märkesslavarna" och de andra som inte tror att volvologgan är det som avgör kvalité och egenskaper... :lol:
Haha, jag är norrlänning. Vi blir alltid förlåtna.....hoppas jag :mrgreen:
av greenbay
A5/B5 är spec:en på Volvo:s 3000-mila olja. Den funkar!
/greenbay
av Lyngmo
allaså det e många åter många som har förutfattade meningar om biltema. mkt är skit och mkt är bra. jag har läst mycket om biltema olja och jag är snart övertygad om att oljan är ganska bra. jag köpte min 5-40 olja på jula, tror det är 5-40 eller 5-30 olja mobil något heter den och jag ska testa den. jag tror lite att olja är som märke. puma tröja kostar 500kr och no name kostar 100kr samma med olja. biltema kostar mindre än castoil. och det e samma olja. eller fungerar lika bra.
av Lövet
Så länge specarna är korrekta så kommer den att fungera. Märket är sekundärt.
av Lyngmo
mm testa det . jag köpte olja på jula så jag ska testa det... men jag återkommer när jag har gjort det så kan jag säga hur det gick..... fan hoppas det går bra men annars blir det en t5 motor i istället för 2.4 140hk 8)

Vissa saker bryr jag mig inte så mycket om v[…]

Airbag Lampa på Volvo S60 2,4 2004

OK, eftersom bältesavkänningen fungerar[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in me[…]

Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]