- tis 28 mar 2006, 16:51
När jag änteligen blivit av med klonket :D i framvagnen på min XC90 -04, kommer nya missljud...Jag har fått ett malande, kraftigt sjungande resonansljud som är mycket påtagligt och irriterande vid motorvägsfart. Är det ett hjullager eller något värre? :evil: Ljudet börjar redan vid 80 km/tim och försvinner först vid 120 km/tim. Som värst är det i 95-110 km/tim, då låter den som en gammal sj-buss...
Det började för 6 månader sedan med lite resonans i 90 km/tim, men stadigt har resonansljudet ökat både i dB och i hastighetsomfång. Nu är det outhärdigt, folk som åker med frågar vad det är för kvalité på denna dyra bil
Det är att det är svårt att få verkstaden att förstå problemet, dom tycker man är en gnällspik. Men det skall inte låta så om en bil som gått 5000 mil och kostar en halv mille.
Är det något som har råkat ut för samma problem? Tacksam för alla tips
Det började för 6 månader sedan med lite resonans i 90 km/tim, men stadigt har resonansljudet ökat både i dB och i hastighetsomfång. Nu är det outhärdigt, folk som åker med frågar vad det är för kvalité på denna dyra bil
Det är att det är svårt att få verkstaden att förstå problemet, dom tycker man är en gnällspik. Men det skall inte låta så om en bil som gått 5000 mil och kostar en halv mille.
Är det något som har råkat ut för samma problem? Tacksam för alla tips