Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av azith
Kan man montera dessa fälgar på min Volvo S60 2.4T utan modifikationer?
FÄLG: 8,5X19 ATS APOLLO 11 5X108 ET42 CH72,6
DÄCK: 235/35 ZR19
MVh
Användarvisningsbild
av crumpets
I mitten av axeln där du skruvar fast fälgen har du en "plopp" av plåt som sticker ut, denna ska ligga an mot hålet i mitten av fälgen. Den där fälgen har för stort hål, så den kommer inte få den stadga som ploppen annars hade gett.
Stoppar du i en ring där fyller du ut hålet och den ligger då an mer stabilt. :)
av azith
crumpets skrev:I mitten av axeln där du skruvar fast fälgen har du en "plopp" av plåt som sticker ut, denna ska ligga an mot hålet i mitten av fälgen. Den där fälgen har för stort hål, så den kommer inte få den stadga som ploppen annars hade gett.
Stoppar du i en ring där fyller du ut hålet och den ligger då an mer stabilt. :)
Då hänger jag med :) tack,
Men hur ska jag veta vilken storlek det är på den inre diameter på navringen så den passar på den där "plopp" av plåt som stack ut?
Användarvisningsbild
av FredrikSvensson
azith skrev:
crumpets skrev:I mitten av axeln där du skruvar fast fälgen har du en "plopp" av plåt som sticker ut, denna ska ligga an mot hålet i mitten av fälgen. Den där fälgen har för stort hål, så den kommer inte få den stadga som ploppen annars hade gett.
Då hänger jag med :) tack,
Men hur ska jag veta vilken storlek det är på den inre diameter på navringen så den passar på den där "plopp" av plåt som stack ut?
Du ska ha en navring med måtten 72,6- 65,1 mm. Då kommer det att passa perfekt.
av azith
Jag har hittat ett annat par fälgar som jag vill köpa och undrar då om ETn ska vara något problem? Vilket nav ska jag ha till dessa::P?

Fälgen: Oxxo Latino 8.0x19, 5/108 ET40, Nav 73.1

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]