Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jojjeblom
Har fått ett kraftigt stenskott i vä dimljus fram som nu behöver bytas ut.

Funderar på att byta på båda sidor för att få ett enhetligt utseende då högersidan visserligen är helt men ordentligt blästrat och almänt slitet.

Något speciellt att tänka på vid bytet?
Användarvisningsbild
av jojjeblom
greeeken skrev:Nej inget speciellt förutom att du måste ta ner fronten. Kan vara bra att vara 2 st då
Aha fronten ska ner, det går inte att byta underifrån då?
Användarvisningsbild
av greeeken
jojjeblom skrev:
greeeken skrev:Nej inget speciellt förutom att du måste ta ner fronten. Kan vara bra att vara 2 st då
Aha fronten ska ner, det går inte att byta underifrån då?
Jag gjordet detta på en s60 vet inte om de lite annorlunda på v70
JAg tror itne det går nej. Fronten får du ner på 5 min
Användarvisningsbild
av MartinS
Skriv gärna hur du gjorde då jag har råkat ut för precis samma sak och måste byta.

Kanske vill du sälja ett lagom blästrat högerljus till mig för en väldigt billig peng?

/Martin
[email protected]
Användarvisningsbild
av jojjeblom
MartinS skrev:Skriv gärna hur du gjorde då jag har råkat ut för precis samma sak och måste byta.

Kanske vill du sälja ett lagom blästrat högerljus till mig för en väldigt billig peng?

/Martin
[email protected]
Det ska jag försöka fixa, tar ev någon bild också.

Jag behåller nog det blästrade som reserv :-)-) .
Användarvisningsbild
av MartinS
Någon som vet hur eftermarknadsljusen är? Är det likvärdig kvalitet som de man köper hos voloåterförsäljaren?

Mitt alternativ är ju ett begagnat orginalljus för ~400 eller två nya piratljus för ~1000-lappen.

/MArtin
Användarvisningsbild
av jojjeblom
MartinS skrev:Någon som vet hur eftermarknadsljusen är? Är det likvärdig kvalitet som de man köper hos voloåterförsäljaren?

Mitt alternativ är ju ett begagnat orginalljus för ~400 eller två nya piratljus för ~1000-lappen.

/MArtin
http://www.tyceurope.com/

Här är tillverkaren för mina dimljus iaf, tycker kvaliten verkar bra.

Vissa saker bryr jag mig inte så mycket om v[…]

Airbag Lampa på Volvo S60 2,4 2004

OK, eftersom bältesavkänningen fungerar[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in me[…]

Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]