Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har precis varit inne med min Volvo V70n 2003:a och fått vänsterbakdörr utbytt på rostskyddsgarantin. Tydligen ett produktions fel på just vänster bakdörr, maskinen som valsade övre delen precis ovanför fönstret var det något fel på. Så kolla era bilar om ni har rostbubblor där innan garantin går ut. Volvo har ju 8 års rostskyddsgaranti. Fick hyrbil utan kostnad under tiden bilen var inne på verkstad. :)

Tack Volvo för bra service!
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixade till rubriken.
Verkar ju mycket viktigare att kolla bilen, eller?? Om det inte finns något fel.... Skall du be att få ny dörr i alla fall då?
/Peter
greenbay skrev:Verkar ju mycket viktigare att kolla bilen, eller?? Om det inte finns något fel.... Skall du be att få ny dörr i alla fall då?
/Peter
Ett Volvo-fanboy har visat sig... ?:-/ Svara på frågan lr va tyst.

Har en Volvo nån svaghet: http://2.bp.blogspot.com/_l7EMLqdpxDk/S ... onkeys.jpg
Har varit i kontakt med vår lokale handlare då jag med har rost under listen. Kunde inte svara ja eller nej men sa att rostskador bara gäller vid genomrostning.
Hur visste du om detta? Finns det någon "servicebulletin" från Volvo?
Rostskydskaranantin ofatar genom rost, & då när det har rostat innefrån & ut. Inte utefrån & in, då en sån sak är yttre åverka & ska skötas av ägaren.
absolutjohan skrev:Har precis varit inne med min Volvo V70n 2003:a och fått vänsterbakdörr utbytt på rostskyddsgarantin. Tydligen ett produktions fel på just vänster bakdörr, maskinen som valsade övre delen precis ovanför fönstret var det något fel på. Så kolla era bilar om ni har rostbubblor där innan garantin går ut. Volvo har ju 8 års rostskyddsgaranti. Fick hyrbil utan kostnad under tiden bilen var inne på verkstad. :)

Tack Volvo för bra service!
Tack för mycket bra information! Har precis varit på volvo så de fotograferade sen kommer jag att få svar inom två veckor. På min bil fanns det tre rosthål under listen. Jag håller tummarna för en ny dörr. Rostskyddsgarantin går ut om tre månader. Jag delger er resultatet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Volvos var lagom i styrka, köpte Kina greje[…]

Har bara hänt i Tyskland vad jag vet när[…]

Inte lätt för bilindustrin med dessa sna[…]

S80 2007, CD-växlaren har börjat ge ifr&[…]