Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Shunten
Hej!
Mitt första fråga på det här forumet! :-)

Jag har en V70 T5 01:a sedan i somras och den har rullat på bra föutom att gasspjället rasade med en saftig nota som följd.

Jo jag är lite misstänksam på handbromsen. Oftast så fungerar den inte men om jag motionerar den lite när jag rullar långsamt så tar den bättre ett tag men sedan så är handbromsspaken slapp som en task.

Jag funderar på å riva ner bromsskivan bak å kolla men jag undrar om någon med min lilla felrapport kan redan nu säga vad dom troligen pajat?!

MVH

Kalle
av v70 2,5T - 99
betala du gasspjället själv ?????
är ju typ minst 5 års emmisitions garnti på bilen..
vi har bytt med på år s60 .... helt kostnadsfritt
av Shunten
v70 2,5T - 99 skrev:betala du gasspjället själv ?????
Bilen är 6 år (uttagen 00) och den har gått 13000 å garantin täcker bara upp till 8000. Tro mig jag stretade på som fan innan jag betalade jag tjatade till mig 1500 i rabatt så notan (plus en lös servooljebehållare) blev 7000!
av Shunten
Kanske skulle rota innan jag skrev frågan! ;-)

Skruvade ner en bromsskiva bak å pling så ramlade belägget ner på backen så det blir en tripp å införskaffa ett par nya handbromsbelägg!

///Kalle
av v70 2,5T - 99
Shunten skrev:
v70 2,5T - 99 skrev:betala du gasspjället själv ?????
Bilen är 6 år (uttagen 00) och den har gått 13000 å garantin täcker bara upp till 8000. Tro mig jag stretade på som fan innan jag betalade jag tjatade till mig 1500 i rabatt så notan (plus en lös servooljebehållare) blev 7000!
ok
Shunten skrev:Kanske skulle rota innan jag skrev frågan! ;-)

Skruvade ner en bromsskiva bak å pling så ramlade belägget ner på backen så det blir en tripp å införskaffa ett par nya handbromsbelägg!

///Kalle
verkar va standard på volvo när handbromsen strular .... hade likadant på min v70
Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]