Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mvaarimo
Mitt batteri hinner inte ladda ordentligt pga de korta sträckor jag kör. Kan jag nu koppla ur batteriet och föra det på laddning över ett dygn. Ställer detta till bekymmer med elektroniken i bilen? Bilen är en V70N -04 2.5T automat. Eller är det efter laddning bara att plugga fast och köra?
av Nilson
Om inte jag är ute och cycklar ska du köpa en CTEK laddare eller liknande för då behöver du inte koppla ur batteriet utan bara koppla på laddaren och ladda batteriet.
Fråga i affären men jag är 99% säker på att det fungerar så.
Användarvisningsbild
av CarMan
Du "måste" ställa in klockan, det är allt.
Användarvisningsbild
av CarMan
För övrit tippar jag på att du har ett dåligt batteri, sällan man kan köra så kort att att bilen inte startar
I min 850 har jag en liten typ Lidl laddare på. Batteri är gammal o slut. Men det funkar för min del.
I V70N D kan jag tänka mig att värmaren tar mycket effekt vid korta sträckor.
jag har en ctek laddare kopplad hela dagarna på jobbet, eftersom jag inte har någon motorvärmare i bilen, och den sköter ju sig själv, och laddar aldrig över 14.4v.
Jag kör värmare varje morgon och eftermiddag, hemma står bilen utan laddare, och detta fungerar bra, jag kör ca 3 mil enkel väg till jobbet, så den hinner inte riktigt ladda igen, de man har dragit ur, därför har jag laddaren kopplad på jobet.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]