Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bewsfroe
Hej!

Ikväll hämtar jag min nya bil, en Volvo S60 -02. Finns dock ett bekymmer som jag prioriterar väldigt högt att ordna;

Färddatordisplayen!

Att lämna in den på Volvo för att få det fixat är uteslutet. Har dock noterat att det finns många firmor som lagar dessa instrument. Bl.a. ATECH2 HB, Processorteknik i Stockholm mfl.

Därför vänder jag mig nu till er, finns det någon som själv lämnat in sitt instrument till någon av dessa firmor? Kan ni rekommendera någon som gör jobbet bra och gärna så billigt som möjligt?

Kort sagt, VAR ska jag vända mig?

Mycket tacksam för svar!

//Fredrik
Senast redigerad av 2 Bewsfroe, redigerad totalt 0 gång.
Någon av dom över 100 personerna som tittat i tråden som kan rekommendera en firma?

Kanske någon som kan ställa en diagnos?

Kan beskriva symptomen lite mer:

I morse, när bilen startades efter en natts stillastående med ett par minusgrader i luften så fungerade displayen. Men efter ett par km körning, när det börjat komma lite varmluft i kanaler osv så ballar den ur totalt.

Har försökt att ta några halvdana bilder på problemet:

Bild

Efter en stunds körning (notera att displayen fortfarande lyser! Dock är alla siffror och bokstäver borta!)

Bild
Vet en firma som "renoverar" kombiinstrumentet med garanti på alla fel som är relaterade till instrumentet. Alltså slipper du lämna in det mer än 1 gång. Inte som dom flesta oseriösa gör, lagar felet t.e.x med färddatorn, sedan börjar klockan rusa på ett halvår och mätarna dör helljuslampan fastnar m.m . Dom lämnar 1 års garanti och det kostar 2500kr + frakt.
Arne skrev:Sök på blocket, har sett en kille som annonserar att han lagar dessa kombiinstrument för 900 - 2500 kr beroende på felet.
Jo jag vet, har sett att det finns några olika firmor som fixar det. Men som jag skrev i första inlägget så vill ja ha lite inputs från folk som skickat iväg sitt instrument och kan rekommendera nåt ställe. Vill inte skicka iväg det till vilken klåpare som helst :)

Toffelhjälten skrev:Vet en firma som "renoverar" kombiinstrumentet med garanti på alla fel som är relaterade till instrumentet. Alltså slipper du lämna in det mer än 1 gång. Inte som dom flesta oseriösa gör, lagar felet t.e.x med färddatorn, sedan börjar klockan rusa på ett halvår och mätarna dör helljuslampan fastnar m.m . Dom lämnar 1 års garanti och det kostar 2500kr + frakt.
Och vad heter den firman? :) Har du egna erfarenheter av deras jobb?
Tjenare!
Jag har den rätta "medicinen" för ditt kombi instrument. Lämna instrumentet till OBD tuning i Karlstad. De tar 2500kr för att reparera ditt instrument och dessutom lämnar de 1 års garanti. OBD är den enda firman i Sverige som har utrustning att "kontroll köra" instrumentet efter renovering. De gör dessutom en total genomgång av ditt instrument. Jag lämnade in mitt instrument där och det fungerar kanon bra nu..
Innan krånglade typ allt på det, men nu fungerar det super.

http://www.obdtuning.se/
Mvh Daniel
Har nu pratat med OBD och de verkar ge ett seriöst intryck samt att dom har vettigt pris på rep! Kommer förmodligen att skicka mitt instrument till dom.

Tack för hjälpen!
Toffelhjälten skrev:OBD har ju t.o.m fel på sin sida samt även missat 1 av dom vanligaste felen.
Vad menar du?

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]