Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sulle20
jag har en s60 -04 modell, och hade tänkt att lägga på ett avgassytem med fyra rör där bak, men jag undrar hur det är med om det är lagtligt elr om det gäller vid försäkring hos volvoia om det händer nåt? hur är det med besiktningen eller service på volvo om dom säger till en att det är olagligt och man ska plocka bort den..jag har sett några bila s60 då med fyra avgasrör och en del bilar med 2 avgasrör...tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av greeeken
Ja lagligt är det .
Sen beror det på hur mkt det låter, det är ju det polisen o bilprovningen kan klaga på
av sulle20
oki, men är du till helt hundra på att det är lagligt då? ja men den kommer att låta ganska bra, kan dom åtgärda detta då eller? ATT DEN LÅTER FÖR HÖGT DÅ ELLER?
Användarvisningsbild
av Gizz
Du får ombesiktning om det låter för mycket har jag för mig. En polare råkade ut för detta på sin VW Golf G60. Han fick sätta dit en burk till under för att få den godkänd.
av jbl
Bilarna är ju helbilsgodkända så att en nitisk besiktningsman eller polis kan nog slå ner på detta om man har maximal otur.

Läste om en kille på TPC som har fått ombesiktning pga öppet filter.
Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]