Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MAttias A
Hej alla,

Är ägare till en s60 -02 (170hp), silvermetallic. Bilen är ruskigt välvårdad, lackbehandland mm. Har precis gått och köpt nya 17tums replica "R-fälgar".

Min fråga är vad kan man sälja denna för, privat?, och vad kan inbytespriset vara?
Tror ni att man kan får extra iom nya fälgar och att den precis är lackbehandlad?
Tacksam för svar!

Mvh Mattias
Bild
Senast redigerad av 1 MAttias A, redigerad totalt 0 gånger.
av MAttias A
Glömde miltalet: 10200mil....
Användarvisningsbild
av Loner
Tippar på 130-140"

Och du får oftare mer för fälgarna löst än om de sitter på bilen.

/L
Användarvisningsbild
av VS60
MAttias A skrev:Hej alla,

Är ägare till en s60 -02 (170hp), silvermetallic. Bilen är ruskigt välvårdad, lackbehandland mm. Har precis gått och köpt nya 17tums replica "R-fälgar".

Min fråga är vad kan man sälja denna för, privat?, och vad kan inbytespriset vara?
Tror ni att man kan får extra iom nya fälgar och att den precis är lackbehandlad?
Tacksam för svar!

Mvh Mattias
Räckna ut här stämmer ganska bra + - 10.000kr http://www.bilpriser.se/
Om du lämnar in som byte bil får du kanske 80.000 för bilen, gissar jag eller mindre. Säljare kommer inte äns titta på din bil utan ta ut en liten bok från ficka titta genom, och så får du ingenting.

Det bästa sättet att gå till handlare och frågar vad du får för bilen, så du vet priset för din bil som du få från handlare. Kolla på blocket vad folk vill ha, priserna ju varierar beroende på utrusning, och galenskap.
Det kan ta tid att sälja privat, beroende ju på ditt pris. Men oftast vinner man på att sälja privat. Det har jag alltid gjort.
Lycka till med att sälja bil.

Volvo S 60 – 02 170hk/aut
av boeder
[quote="MAttias A"]Hej alla,

Tacksam för svar!

hej!
Kan du speca lite utrustning på bilen etc.
Har en på jobbet som just letar efter en fräsh S60. Vart i SV står den? Har du bilder på fälgarna?
Användarvisningsbild
av greeeken
JAg får mellan 95-100 för min hos bilhandlare.
Gör som nån sa här, sälj privat ,det tjänar du på.
av wramde
Jag köpte precis en sådan :-)
Idag faktiskt!
En volvo S60 170 med business och sportchassi med aut nivåreglering, sportläder, Thor fälgar samt alufälgar på vinterdäcken, regnsensor, farthållare och allt sånt där.. 13000 mil.

Jag gav 137000:- för den på Bilia i Kungsbacka inkl. service. Enligt bilpriser.se så "är den värd" 148000:- så det känns inte som ett tokigt pris :D
Användarvisningsbild
av Jensen
Varför köpte du nya fälgar när du ändå skall sälja bilen?

Självklart så tjänar man alltid på att sälja bilen privat, men S60 från
01-02 är tyvärr idag ingen jättehet bil, om du ändå tänkt att byta in bilen så är mitt tips att du plockar bort t.ex fälgarna då ingen handlare betalar mer för större fälgar.
VS60:
Du verkar lite kritisk till att handlare använder sig utav listor för att sätta ett inbytespris,hur tycker du att man skall gå tillväga???
Användarvisningsbild
av greeeken
Ge dig nu.
Dom kan ta o stoppa upp deras miniböker nånstans.
Utan att ens kolla på bilen så ger dom ett skambud.

när ja skulle sälja min Opel vectra som var impad med 19000 nil så fick jag buder 2000 kr
TVÅTUSEN kronor.

Bilen var i kanonskick.Jag var redo att mosa ansiktet på killen.
Sålde bilen privat o fick 39000 för den.
Användarvisningsbild
av Danneman
Kolla här : http://www.bilpriser.se/

Och R-Fälgarna får du ju inget X-tra för.. Får dom ju nya på nätet med gummi för ca: 9000 :-

Edit: såg nu att den länken redan fanns i tråden :)
Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]