- ons 22 mar 2006, 18:48
Igår hade samtal med pappas kompis som jobbar på vägverket i många, många år. Det vad jag fick höra från honom att man inte kan ha store fälgar än vad det står i reg.bevis.
Tänkte att han har fel, så ringde jag till Vägverkets tekniska avdelning, få höra vad de säger om 18 tums fälgar på min bil. Enligt person jag pratade med, det var olagligt att ha 18 tum, det största kan jag ha 16 tum, that’t it.
Då säger jag att Volvo säger att det går att ha 18 på min bil.
- Svar. Då ska du kontakta Volvo och ber de att skicka intyg att det går att åka med 18 tum, så vi kan ändra i registret. Åker du på flygande inspektion då blir det inte trevligt.
Ringer till Volvo, de aldrig hört talas om någon slags intyg. Frågade om jag kan ha 18 tumare? Inga problem kompis.
Nu, fattar jag ingenting.
Vägverket säger det olagligt.
Volvo säger det ok.
Vad säger ni om detta?
Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
Tänkte att han har fel, så ringde jag till Vägverkets tekniska avdelning, få höra vad de säger om 18 tums fälgar på min bil. Enligt person jag pratade med, det var olagligt att ha 18 tum, det största kan jag ha 16 tum, that’t it.
Då säger jag att Volvo säger att det går att ha 18 på min bil.
- Svar. Då ska du kontakta Volvo och ber de att skicka intyg att det går att åka med 18 tum, så vi kan ändra i registret. Åker du på flygande inspektion då blir det inte trevligt.
Ringer till Volvo, de aldrig hört talas om någon slags intyg. Frågade om jag kan ha 18 tumare? Inga problem kompis.
Nu, fattar jag ingenting.
Vägverket säger det olagligt.
Volvo säger det ok.
Vad säger ni om detta?
Volvo S 60 – 02 170 hk/aut