Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Nu är det kampanj på Volvo XC90 D3 Automat, Momentum med skinnklädsel 389.900 kr

41 000kr i rabatt

0,82 liter milen

:-)-)
av Nanorch
Söker man på Blocket får man ingen träff på XC90 D3 och på bytbil får man en träff.

Jag tror inte XC90 med framhjulsdrift är särskilt het, så frågan är om 390' inte är ett vettigt pris och att ordinarie pris är mer utopi...?

Angående skatten så håller jag inte med. Min har specad förbrukning 0,83, jag har årsskatt 6467 kr. Alltså har denna D3an något lägre skatt än det. Nu finns ju inte XC90 som bensinare längre men går man någon årsmodell tillbaka så ligger de väl aldrig under 3400 kr i årsskatt. Även om dieseln kostar samma som bensinen så kör man lätt in det på förbrukningen!
av para
iigloo skrev:Skulle satsa på en XC60 DrivE D3 FWD.
Även om behovet är en 7-sittsig bil? Eller en bil med stort bagage?
Användarvisningsbild
av MartinS
Finns till och med XC90 som enhjulsdriven nu? Vart är världen på väg :???:

/Martin
Användarvisningsbild
av iigloo
para skrev:
Det beror på vad man anser vara stort. XC60 tycker jag räcker till mer än väl för mig. Behöver jag större köper jag en skåpbil. Samma med personplats. Behöver jag en buss, köper jag en buss och inte en terränggående premiumbil.
Användarvisningsbild
av MartinS
iigloo skrev:
para skrev:
Det beror på vad man anser vara stort. XC60 tycker jag räcker till mer än väl för mig. Behöver jag större köper jag en skåpbil. Samma med personplats. Behöver jag en buss, köper jag en buss och inte en terränggående premiumbil.
Menar du att en XC60 FWD är terränggående? :-)

/Martin
Användarvisningsbild
av iigloo
MartinS skrev:
Menar du att en XC60 FWD är terränggående? :-)

/Martin
Som jag skrev är XC90 en terränggående premiumbil. Läs först, skriv sen ;)

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]