Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av enriqie
Hej!

Jag köpte en V70 Classic -08 för 2 veckor sedan. Då den saknade dragkrok, tog jag kontakt med bilia för att beställa ett fast drag med kablar och allt.

I helgen började jag montera allt och det gick bra ända tills jag skulle dra ledningsmattan. Då visade det sig att när jag skulle koppla in ledningsmattan i TRM:en så fanns där ingen sådan.

Eftersom det inte följde med någon TRM i kabelsatsen, antog jag att TRM:en satt monterad i bilen.

Jag har betalat 1200 kr för ett ledningsmatta för 13-polig kontakt. Måste jag alltså köpa en TRM för att allt ska fungera? Och vad kostar en sådan isf?

/ Erik
Användarvisningsbild
av hollan
trm sitter inte i bilen tycker de va dåligt att dom inte sålde den till dej när du köpte kabelmatta och drag och skall du även ha 13-poligt så skall mjukvara laddas om du vill ha alla funktioner
Användarvisningsbild
av CarMan
TRM finns aldrig i bilen.
TRM går alltid åt (på svensk marknad ialla fall)¨

den ingår inte i ledningsmattan då det finns olika ledningsmattor att köpa beroende på vad du vill ha

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]