Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ulf13
Hej har någon gjort en fullständig 16000 mils service hos detta företag,inkl kamramsbyte och rengöring av vehusventiltionen?
de har bra priser och de låter kunniga på hemsidan. Någon som har egna erfarenheter+
Ulf
Ulf13 skrev:Hej har någon gjort en fullständig 16000 mils service hos detta företag,inkl kamramsbyte och rengöring av vehusventiltionen?
de har bra priser och de låter kunniga på hemsidan. Någon som har egna erfarenheter+
Ulf
Sök på lite olika bilforum så kommer du få upp en massa mindre smickrande information...

.
Teknikens Värld anlitade dem för att byta kamrem någon Renault bara för att bevisa att det inte alls tar så kång tid och är så satans dyrt som de auktoriserade renaultverkstäderna bestämt hävdar. De, Teknikens Värld, verkade nöjda med resultatet. Märkligt att denna tidning inte uppmärksammat allt snack det vart på webben om denna bilverkstad. Jag skulle heller aldrig under några som helst omständigheter lämna min bil till dem.
av Ulf13
Hej och tack för alla svar.
Då blir det en volvoverkstad, men priset är väldigt högt hos Bilia och Upplands motor.Ca
11700 kr mot att ngn skrev tidigare här ca 6-8000 kr, Vet ni var man kan göra en orginalservice för det priset i storstockholmsomådet inom en radie på säg 10 mil?
Ulf
Ulf13 skrev:Hej och tack för alla svar.
Då blir det en volvoverkstad, men priset är väldigt högt hos Bilia och Upplands motor.Ca
11700 kr mot att ngn skrev tidigare här ca 6-8000 kr, Vet ni var man kan göra en orginalservice för det priset i storstockholmsomådet inom en radie på säg 10 mil?
Ulf

Prova och fråga dom här, Dom är duktiga men priset vet jag inte.

http://www.minbilstockholm.se
Användarvisningsbild
av SvenB
Ulf13 skrev:Hej och tack för alla svar.
Ulf
Lägg till någon mil så kommer du till Skobes i Flen., Helt andra priser hos Skobes. De finns i Nyköping också. Ring och kolla vad dom vill ha.
av BM
Jag har anlitat Meca i Sollentuna många gånger nu för service på min V70. Jag har bara bra erfarenhet därifrån. Där jobbar ett gäng killar som tidigare jobbat på Bilia, VAG osv. Bra priser och inget tjafs....

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]