Moderator: Moderatorer
Chrille78 skrev:Hej,Det är långt ifrån sanningen. Jag har sett ett fåtal turboras på Saab med Garrett GT17 snurran och det har berott på två orsaker:
Jag undrar hur känslig och hur ofta som man behöver byta turbon på 2.5t & T5 motorerna? På Saab t.ex behöver man byta dom mellan 11 000 - 15 000 mil.
Chrille78 skrev:Tack för infon ang. Saab turbon (det var en bilhandlare som skrämde mig för saab turbon, kanske ville han sälja V70:n 140hp lite för mycket...)länkarmslagringarna brukar ge upp mellan 15-20000mil så har du tur så är dom bytta annars är su flyga på de innom en snar framtid men visst åldern har med inverkan 21000mil på en 05a har ju inte slitit lika mycke som 20000 på en 00a
Jag är ute efter en 2.4t/2.5t eller T5, just nu har jag siktet inställt på en fin 2.5t -05 ca 21 000 mil som jag hoppas kunna bli ägare till, (ska titta på den i dag).
När brukar man behöva byta bustningar m.m i framvagnen? Jag har hört att framnagnen är lite för klen för Volvos motorer och att man därför får byta bustningar, styrleder m.m relativt ofta. Vad har ni för erfarenheter?
såg nu finns 342..hmm undra vad det är
Jobbar natt. Vid 03.40 försöker jag star[…]