Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fn
Idag när jag startade bilen stode det i infodisplayen "Larm utlöst, kontrollera bilen".
Gick då ut och kollade bilen. Kunde inte hitta något som visade tecken på inbrottsförsök.
Kan larmet lösa ut om någon rycker i dörrhandtaget? Kan larmet lösa ut av att någon kör på bilen? Såg dock ingen parkeringsskada och ingen har kört mot kulskyddet.
En annan lustig sak ang. meddelandet. Så fort jag öppnade dörren så byttes texten till "Förardörr öppen" och det andra meddelandet försvann. Det ska väl lagras och kunna plockas fram med READ-knappen?
Användarvisningsbild
av greeeken
Jag har för mig att meddelandet försvinner.
Har testat larmet ett par gånger o ja tror det försvinner men är inte säker
av Hellrider
fn skrev:Idag när jag startade bilen stode det i infodisplayen "Larm utlöst, kontrollera bilen".
Gick då ut och kollade bilen. Kunde inte hitta något som visade tecken på inbrottsförsök.
Kan larmet lösa ut om någon rycker i dörrhandtaget? Kan larmet lösa ut av att någon kör på bilen? Såg dock ingen parkeringsskada och ingen har kört mot kulskyddet.
En annan lustig sak ang. meddelandet. Så fort jag öppnade dörren så byttes texten till "Förardörr öppen" och det andra meddelandet försvann. Det ska väl lagras och kunna plockas fram med READ-knappen?
Nej varför skulle det lagras??det räcker väl att du ser det en gång?sen ser du ju på dioden att den blinkar epilepktiskt
Och nej den larmar inte av handtagsryck.däremot så har den säkert larmat pga av defekt dörrlås el mms beroende på årsmodell

wopps såg inte att de va en 01:a,,då e det säkert ett lås,men åk in till en auktoriserad verksatd och läs av vad som har larmat,och byt ev detaljen
av fn
Hellrider skrev:wopps såg inte att de va en 01:a,,då e det säkert ett lås,men åk in till en auktoriserad verksatd och läs av vad som har larmat,och byt ev detaljen
Så en auktoriserad verkstad kan läsa av att det larmats? Då lagras information men jag kan inte plocka fram infon...
Användarvisningsbild
av Harald
Se:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ight=alarm

Til meg ble det værre og værre.
Alarmen løste seg ut på egenhånd hele tiden
Tilsutt måtte jeg ta ut sikringen til alarmen for å unngå at den gikk av hele tiden - og så kjøpe ny alarmkontrollenhet.
Da først ble alt bra.
av Hellrider
fn skrev:
Hellrider skrev:wopps såg inte att de va en 01:a,,då e det säkert ett lås,men åk in till en auktoriserad verksatd och läs av vad som har larmat,och byt ev detaljen
Så en auktoriserad verkstad kan läsa av att det larmats? Då lagras information men jag kan inte plocka fram infon...
Ööö nä du visste ju att det larmat?

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]