- sön 23 jan 2011, 23:46
Jag skulle göra en vanlig handbromsvändning med min S80 T6 med DTSC. Det small till och ena bakhjulet låste sig. Eftersom det är så gott som blankis på alla gator denna vinter så körde jag till en verkstad ändå och skruvade bort bromsskivan. Det sitter en klack med två M6 skruvar som ska hålla hela handbromspaketet på plats. Den hade slitits loss, skruvarna är avböjda och skruvhålen är rejält deformerade. Dessutom är hävarmen som vajern drar i av. Eftersom det ser ut som det blir svårt att få skruvhålen användbara igen kommer jag att leta efter en ny spindel på skroten istället. (Spindel tror jag det kallas, den delen där bromsoket,hjullagret, abs-givare och alla länkarmar sitter på.)
Är det samma spindel till alla S80? Eller måste jag leta efter en T6á som donatorbil?
Är det någon som har provat att gänga om skruvhålen till M8 eller lagat spindeln på något annat sätt?
Är det samma spindel till alla S80? Eller måste jag leta efter en T6á som donatorbil?
Är det någon som har provat att gänga om skruvhålen till M8 eller lagat spindeln på något annat sätt?
- By MrS60II