Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Letade hjullager på Ebay.de och hittade dessa http://cgi.ebay.de/RADNABE-RADLAGER-VOR ... 2729wt_664

Hittar en 170hk motor med samma byggår (03/2001) men "bara" en 2 liters motor, min är 2.4. Så jag blir osäker. Tänkte någon här kanske kan sprida lite ljus över det hela? Mailade säljaren o fick ett svar "vi hör av oss om några dagar". Det är inget jag hinner vänta på.

Tacksam för alla tankar om denna reservdel!

Mvh
Dave
ja biltema är ju ett alternativ men är lite "rädd" för biltemas bildelar då många här på forumet aldrig skulle ta i dem med tång medan vissa tycker att de är bra.

Hittar att orginalnumret på hjullagret är 274298 och det är samma som skruvat.se anger som orginalnummer för det hjullager som passar just min bil. Jag är lite ängslig av mig så jag tvekar ändå..?

Dave
Tror inte det är fel på lagren i sej, måste ju vara konstruktions/dimensioneringsfel när så många har problem med hjullager. Har inte obducerat något lager själv så ta min teori med en nypa salt.
Vad jag vet så är det första gången de byts och då har bilen snart gått 19000. Eller tänkte du på biltemas hjullager?
greeeken skrev:Det är ju samma skitkvalitet fram oxå.
Jag har bytt två gånger nu fram o bilen har rullat 20000 mil. Samma på min förra bil
Vi pratar alltså om kvaliteten på volvo orginal hjullager?

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]