Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ulleryd96
hej har problem. Skall byta till en volvo v70 då vi nu har en v50 en 07 1.8f. Dels är den alldeles för liten. och alla drar om mig på raksträckorna. Men vad skall jag byta till. En sak är säker jag vill inte ha en disel. Och skall vara en nyare bil alltså minst efter 2004. Men vilken motor skalla man satsa på. Vad är dom vanligaste fallgroparna alltså fel på v70? Sen var det en god vän som sa till mig, satsa hellre på en nyare modell med fler mil än en äldre modell med mindre mil. då bilar är byggda för att köras med?
av inkognito
Skall du ha mer o köra med än en 1,8f, är väl vilken modell som helst piggare.
av Larzan
Gör så här.
Gå till din Volvo/Renault handlare. Be att få provköra en Clio 1.2FF.

Efter den provkörningen kommer du aldrig klaga på din nuvarande bils prestanda.

Skämt å sido.
Byt till en som passar tycke, smak och plånbok.
av wohlfie
Rekommenderar V70 2.5t
Vill man ha det lilla extra går det ju alltid o BSR eller polestar trimma. Vet dock inte hur mycket extra de bjuder på .
något törstig men de är det värt.
Stads körning tveksam att det går att få under litern.

Har vart i samma sitts som du. Köpte V50 för tänkte smidigare med mindre bil.
Men det är rätt stor skillnad på V50 och V70.

Så jag köpte en Volvo V70 2.5T -04 min har rullat 15677mil Guld att dra båt med vilket jag gör:)
Så service var ju dags vid 16000mil. men det bjöd firman på..
Gav 78000:- för detta... Då fick jag nya goodyear däck med alu fälg som vinter däck. Samt 16000 service, ny fram ruta( sten skott)
O sen en polering o tvätt på insidan.
Dock ingen motor tvätt, vilket jag tyckte var konstigt efter dom gjort 16000mil service men de ingick gick inte.
oSå fick jag ny bromsklossar runt om..
Haft den i 2 månader nu och här hel nöjd.
av ulleryd96
Jag tror väl att jag få en 115 120 tusen för min v50. Så någonstans där tänkte jag att det blir en ny bil för. Det är en som säljer en v70 170 hk. en automat den har gått 14800 mil. Vad tycker ni erfarna v70 ägare det är värt att ge för en sådan? dom har begärt 115.000 kr
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Om du nu valt en bensinare och sneglat på 170hk kan jag bara råda dig till att tänka om. Inte för att bilen är dålig men för en något tunnare plånbok får du en 2.5t som är trevligare, oftast mer utrustad samt lätrtare att bli av med vid ett senare bilbyte. Skatt och försäkring är marginellt dyrare och du kan ju alltid skriva bilen på frugan som får lägre försäkring.

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]