- tor 13 jan 2011, 20:57
Har ett smått irriterande småkluckande ljud från framvagnen när jag kör över ojämnheter. Övre fjäderbenslager, Fjäderbensbussning, krängningshämmarstag och spindellederna är nyligen bytta (original). Nedre varvet på fjädern är isolerad. Bilen har varit inne hos Volvo, där jag fått bekräftat att allt är OK! Inget glapp hittades i länkarmar eller något annat. Det enda dom kunde rekommendera var att jag skulle isolera övre delen av fjädern.
Detta tycker jag låter konstigt om det gör någon skillnad, för övre fjädernensbussning/skål är ju redan i någon form av gummimaterial som inte borde kunna orsaka oljud... Inte på samma sätt som nedre, som är i metall!
Är det någon som haft oljud i framvagnen och lyckats åtgärda detta genom isolering av övre delen av fjädern?
Detta tycker jag låter konstigt om det gör någon skillnad, för övre fjädernensbussning/skål är ju redan i någon form av gummimaterial som inte borde kunna orsaka oljud... Inte på samma sätt som nedre, som är i metall!
Är det någon som haft oljud i framvagnen och lyckats åtgärda detta genom isolering av övre delen av fjädern?
Volvo XC70 3.2 AWD -08
- By MrS60II