Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larsa
Jag har ett knarrande inuti bildörren på förarsidan då jag kommer ut på morgonen och det är riktigt kallt -10 grader och mer, ljudet börjar då jag öppnar dörren, låter som ett relä som slår till och från hela tiden, det går då heller inte att köra rutor o.s.v. När bilen gått en stund och blivit varmare upphör detta och allt fungerar som det ska. Fenomenet förekommer ej då det är varmare som idag strax under 0 grader.
Tacksam för svar/förslag på åtgärder
Användarvisningsbild
av CarMan
alla gånger en trasog DDM = enheten med knapparna i.
Användarvisningsbild
av Loner
ja, precis som carman säger, dörrmodulen är kaputt (ganska vanligt)
Användarvisningsbild
av 58
Loner skrev:ja, precis som carman säger, dörrmodulen är kaputt (ganska vanligt)
....och dyrt!!! :(
av Knasen
Köp en på skroten. :D
Användarvisningsbild
av CarMan
Knasen skrev:Köp en på skroten. :D
smil gubbem betyder att man på skroten kan få en från fel strukturvecka så den inte funkar i din bil + att du säkert får en som är av den gamla sorten & kommer att få fel på den med.
av Knasen
Smilgubben betyder INTE, att man på skroten kan få en från fel strukturvecka så den inte funkar i din bil + att du säkert får en som är av den gamla sorten & kommer att få fel på den med.

Utan betyder att köpa från skroten är inte riskfritt, men jag antar att priset är mycket billigare än en ny + programvara, för att köpa skroten måste man ha rätt uppgifter, det väsentliga är art.nr på enheten och det står på den, skulle det inte stå så finns möjligheten att läsa ut det med VCT både HW:nr och SW:nr. Visst det kräver lite jobb, men det är säkert värt det.
Användarvisningsbild
av CarMan
köper man en ny så får man aldrig mer problem med den, det lovar jag !
av Knasen
Självklart kan du garantera det, det är hur enkelt som helst, även jag kan lova att det aldrig kommer att bli problem igen, men det pinsamma börjar när man faktiskt har fel, så därför skulle jag aldrig säga så.

Jag kan aldrig säga att den från skroten att den kommer fungera perfekt hela tiden, för det vet jag inte.
Användarvisningsbild
av CarMan
Knasen skrev:
Självklart kan du garantera det, det är hur enkelt som helst, även jag kan lova att det aldrig kommer att bli problem igen, men det pinsamma börjar när man faktiskt har fel, så därför skulle jag aldrig säga så.

Jag kan aldrig säga att den från skroten att den kommer fungera perfekt hela tiden, för det vet jag inte.
den nya har ju modifierats för att inte få detta problem. den gamla du köper på skroten har stor risk att även den råkar ut för det problem du ha på den som är i bilen idag.

oavsett om du köper nu eller begagnad så måste du ladda mjukvara på verkstan, så det är inte bara att kasta i en begagnad.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]