Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Relativt ny på detta forum men gammal Volvo ägare. Har kollat runt på forumet för att hitta någon tråd om mitt problem men har inte lyckats.

Har precis konventerat om min V70N -02 till xenon på både halv- och helljus. Problemet är att jag nu får felmeddelande om att halvljus att kast. Hoppas det är någon som har varit ute för detta innan och att felet är lätt att åtgärda.

MVH Fredriksson
Fredriksson skrev:Hej!

Relativt ny på detta forum men gammal Volvo ägare. Har kollat runt på forumet för att hitta någon tråd om mitt problem men har inte lyckats.

Har precis konventerat om min V70N -02 till xenon på både halv- och helljus. Problemet är att jag nu får felmeddelande om att halvljus att kast. Hoppas det är någon som har varit ute för detta innan och att felet är lätt att åtgärda.

MVH Fredriksson
Det är väl bra att du får meddelande att halvljuset är kasst. Det är det ju eftersom du konverterat det till xenon trots att det är förbjudet.
KKR skrev:

MVH Fredriksson
Det är väl bra att du får meddelande att halvljuset är kasst. Det är det ju eftersom du konverterat det till xenon trots att det är förbjudet.
Hoppades på ett något bättre svar.

MVH Fredriksson
Så länge du inte bytt reflektorn också så förtjänar du inget annat svar.

MVH Fredriksson
Hej! Jag köpte den här:
http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvo/ ... -xc90.html

Enkel lösning och den funkar både med Halogenlampor och Xenon! Köpte den till min -02 och jag var helnöjd. Monteringsanvisningar följer med. :)

MVH; Jimmy
Fredriksson skrev:Så du har varit ute för samma problem och det löste du med denna shunt?

Tusen tack för hjälpen:)

MVH Fredriksson ;)
Jo det har han nog. Du är tyvärr inte ensam om att piratkonvertera till xenon och åka omkring och blända dina med/mot-trafikanter. Kör försiktigt med hopp om att inte åka på dryga böter och ombesiktning av bilen.
KKR skrev:
Fredriksson skrev:Så du har varit ute för samma problem och det löste du med denna shunt?

Tusen tack för hjälpen:)

MVH Fredriksson ;)
Jo det har han nog. Du är tyvärr inte ensam om att piratkonvertera till xenon och åka omkring och blända dina med/mot-trafikanter. Kör försiktigt med hopp om att inte åka på dryga böter och ombesiktning av bilen.
Fredriksson: Japp, hade R-lyktorna på min gamla -02a och den gillade inte att man hade dom. Så blev illa tvungen att göra nånting och då blev jag tipsad om den där shunten. Funka klockrent!

KKR; Hade originallyktorna från en R och dom satt på bilen när jag köpte den. Hade ingen större lust att köpa nya lyktor för att det var olagligt att åka med xenon, snarare en lättnad över att se när det exempelvis spöregna! Finns mycket folk som åker med bländade halogenlampor också.. Så det går jämt upp! Och allt löst folk som inte vill blända av till halvljus. Ser så mycket konstigt efter vägarna då jag jobbar som lastbilschaufför.

MVH; Jimmy
Kan ju knappast resonera att andra åker omkring med bländande halogenlampor. Det finns väl inte vad jag vet några eftermarknadskit som man kan montera som är godkända då man måste ha automatisk nivåreglering av xenonljuset. Tyvärr är ju x-tra ljus med xenon äckligt dyra tyvärr.

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]