Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnussons60
Har fått oljeläckage på min S60 från 01. upptäckte de genom att de var olja på marken och när jag kollade under så vara det olja på oljetråget så kunde inte se var det kom ifrån.
Någon som vet ett vanligt olje fel på S60 eller vad för fel det skulle kunna vara?

Mvh johan
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Oljerören till turbon kan läcka eller rättare sagt oringarna mellan rör och turbo. Oljetrågspackning, packning mellan v-låda och motor, vevaxeltätning. Kan också ha en igensatt vevhusvenbtilation
av magnussons60
Okej. kan alla dessa alternativ också läcka när bilen är avstäng?
ska kolla på vevhusventilationen om den är igensatt. bilen har rullat 18000 mil och vet ej om den är rengjort. tack för tipsen.

mvh
Användarvisningsbild
av hollan
motortvätta bilen så ser du var det läcke ifrån innan du börjar byta en massa
av jockep83
min s60 t5 läckte oxå olja nyligen, då kom det från de lilla oljekylet bak på tråget. lossade det och bytte 2st oringar nu är den torr och fin igen:)
av jockep83
jockep83 skrev:min s60 t5 läckte oxå olja nyligen, då kom det från de lilla oljekylet bak på tråget. lossade det och bytte 2st oringar nu är den torr och fin igen:)
Tror de är ett oljekyl :)

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]