Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Melmac
Tappade min nyckel till min V70 -05, 2 dagar innan julafton. Hittade inte den utan den fick helt enkelt ligga. Min fru parkerade igår på samma satälle och hittade den jäkeln. Den fungerar fortfarande att starta bilen med men fjärrfunktionen funkar inte. Har provat byta batteri.

Nån som vet hur man kan göra för att få igång den igen? Låta den ligga på ett varm ställe i en vecka?
av Larzan
Testa och lägg den i en burk med lock med vanligt ris i ca en vecka.
Riset drar ut fukten, om det finns, dock kan det finnas skador som inte ens fuktutdrivning kan rädda.

Så fick vi igång en mobiltelefon som grabben lyckades ofrivilligt bada med för två somrar sedan.
Fungerar fortfarande utmärkt.
av PWE
Min fru har tappat både mobil, kamera och stegräknare i vattnet. De första jag gjorde efter hör av andra var att ta ut batteriet, därefter låta föremålet torka ut med värmefläkt under några timmar, och en annan gång framför brasan. Det har fungerat för mej iallafall. Men som Larzan säjer, kanske har kylan och fukten påverkat känslig elektronik... Samtidigt låter det som det finns hopp eftersom du kan starta bilen! Jag håller tummarna för dej! /Dan
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Rent vatten torkar, Var det saltat, då kanke du måste skölja ur den med rent vatten innan du torkar den.

Salt leder och kortsluter.

Nycklarna är extremtåliga annars, överlever bla 60 grader maskintvätt :D
Jag tror du får köpa en ny fjärrkontroll.

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]