Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pam
Skulle vilja ha lite tystare sommardäck än mina Goodyear Eagle F1 225/45 - 17.

Vad skall man ha istället? (Helst slitstarka också, kul med rödljusstarter :lol: )
av Teemu
ämnet har varit uppe innan, så sök lite så hittar du säkert mer info.
Användarvisningsbild
av Rillee
Pam skrev:Skulle vilja ha lite tystare sommardäck än mina Goodyear Eagle F1 225/45 - 17.

Vad skall man ha istället? (Helst slitstarka också, kul med rödljusstarter :lol: )
Är de så bullriga? och jag som har beställt såna till min bil :(
Användarvisningsbild
av G-kraft
Ett gott råd om bullriga bildäck....

Istället för att påkosta 4 st nya däck,,,för att tysta ner oljud...
köp lite isolering,,,som ni redan har i bilen och i bagaget....

sätt i extra..och lite runt om reserv hjulet...tror det ska dämpa ljudet....
av NCR
15" 195/65.

Tyst och fint.

Stora däck väsnas, små gör det oftast inte. Hur svårt skall det vara att fatta detta? Tycker den här frågan dyker upp om och om igen.... :roll:
Användarvisningsbild
av Bosa
Michelin Pilot Sport och Yokohama AVS Sport ska vara ganska tysta. På denna sida hittar du endel: http://www.dacktest.com

Åkte själv Michelin Pilot Sport förut(några år sedan dock) och det däcket var tyst och behagligt, har haft 15"are som låter mer så det är inte alltid 15" är tystare.
av Micke A-son
Shit, vad de låter!

Har precis själv satt på Goodyear Eagle F1 (235/40/18) på bilen.

Fick en smärre chock. De låter ju mer än Gislaveds Nordfrostare ...fast ser ju tuffare ut förstås :)

"S60 T5 -01"
av Mikael G
Min erfarenhet säger att V-mönstrade däck låter mer än däck med längsgående mönster. Finns ju annat än V-mönster även i större dimensioner men dom brukar kosta lite mer och det verkar som dom flesta letar efter tuffa mönster istället typ V.
av volvoR+s60
Pirelli det givna valet :D det fins massor av olika sorter, titta runt lite..
av Seafront
Mina Pirelli P 6000 205/55 R16 91W bullrar väldigt mycket :(

Läste någonstans att just detta Pirellidäck under ett däcktest mätes upp till 77 db(A).

För att få någorlunda tysta däck bör man titta efter testresultat som är 75 db(A) eller lägre.

Ja hade lös CEM men den såg bra ut men […]

Skumpump till punktering

Hej på er. Undrar om en sån där p[…]

Regn på keramiskt sprayeax

Även om effekten som spraylackskydd ger ä[…]

Blöddrande Motor

Hejsan! Körde nyligen min husvagn för l[…]