Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sgf
Hej har råkat ut för problem nu angående sidospeglarna (elstyrda), vad som händer är att dom arbetar inte "tillsammans" t.ex "Höger spegel infälld, vänster ut eller vänster infälld och höger ut".

Jag har läst igenomon manualen där det står skrivet hur man "åtgärdar" problemet så försökt "nollat" genom att ställa bägge speglarna utfällda, vrida nyckeln till II och sedan trycka på knappen för att speglarna ska fällas in. Dock fungerade detta inte, lyckas inte "nolla" speglarna.

Batteriet är fint då jag mätt, jag vet inte om det kanske är så att "armen" som ska vrida ur backspegeln kanske "hoppat" ur läge om detta går? hände när jag skulle starta bilen och kanske frusit fast eller liknande.

Någon som har tips på hur jag får dessa löst?
Användarvisningsbild
av Kaxe
Koppla bort batteriet en stund, kör sen speglarna så rättar dom till sej, har hänt ett flertal gånger på min och då har jag lossat batterikabeln och allt blir
frid och fröjd vad gäller speglarna.
Användarvisningsbild
av sgf
Kaxe skrev:Koppla bort batteriet en stund, kör sen speglarna så rättar dom till sej, har hänt ett flertal gånger på min och då har jag lossat batterikabeln och allt blir
frid och fröjd vad gäller speglarna.

ska jag fälla ut dom till "normalt" läge dvs som under körning innan jag tar bort kabeln? :roll:
av Fred
Det spelar ingen roll. Den spegel som står "fel" kommer stanna i sitt läge när du trycker på knappen första gången efter att bilen varit strömlös och sedan vara synkad med den andra.

Mvh
/Fred
Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]