Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Spekulant på en v70 2.5t 05:a 19000mil, och den tickar i motorn. Hörs enbart när man öppnar huven, så det är inte mkt. Och det är ett tick tick tick tick ljud och inget knack ljud som beskrivs i vissa inlägg.

Så, Hur mycket tickande ljud under huven är normalt ?
För föredrar faktiskt ett tickande istället för tystnad, då vet du ju att dom inte är fastbrända vart fall.
När det börjar slamra så är det dax att titta efter vad det är. Ventiltick är enligt min mening helt OK,
Freddie
Det är inte spridarna du hör som tickar?
Kolla att bilen är servad som den ska och om den är det så skulle jag inte brytt mig nämnvärt om ett mindre tickande.
Jag hade ett litet tickande i min 2,5T och hällde i något som heter Wynns Hydraulic lifter treatment och körde några veckor innan jag bytte motorolja och tickandet är nu helt borta.
Gjorde likadant på kompisens bil och hans tickande försvann också helt, Oftast är det bara någon smuts som sitter på fel ställe som gör att det tickar.
Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]