Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sam99
Hej
Har en v70 01 har 2 problem
1.pass dörr är helt död låsknappen hoppar inte upp med central lås, från handtaget insidan hoppar up men dörren vill inte öppna sig ellhiss och sido spegel är också död,Har kollat alla säkringar inga sönder.
2.tempvisare visar bara 2 strek -- det kom samtidigt med samband med dörren.
:shock:
var ska lätta efter felet
Användarvisningsbild
av wissel
Kabelbrott ut i dörren ? Kontakt som hoppat ur ?
Utetemp.givaren sitter ju också i hö. backspegel...
Där skulle jag börja .....
Freddie
av sam99
wissel skrev:Kabelbrott ut i dörren ? Kontakt som hoppat ur ?
Utetemp.givaren sitter ju också i hö. backspegel...
Där skulle jag börja .....
Freddie
Tack för svaret.
Bara en fråga dörren är låst och det sitter klipsar runt dörr panelen hur ska man komma åt att öppna dörr panelen
Användarvisningsbild
av wissel
ja du det var kanske värre....har du möjlighet att värma upp bilen eller få in den i garage om utifall om du har TUR så kanske låshandtaget/knappen inne i bilen kan få låset att poppa upp ? Kan ju vara fruset o stelt ?? Jag tror det är mycket svårt att få bort dörrsidan utan att öppna och utan att förstöra ?!
Användarvisningsbild
av wissel
ja du det var kanske värre....har du möjlighet att värma upp bilen eller få in den i garage om utifall om du har TUR så kanske låshandtaget/knappen inne i bilen kan få låset att poppa upp ? Kan ju vara fruset o stelt ?? Jag tror det är mycket svårt att få bort dörrsidan utan att öppna och utan att förstöra ?!
av sam99
wissel skrev:ja du det var kanske värre....har du möjlighet att värma upp bilen eller få in den i garage om utifall om du har TUR så kanske låshandtaget/knappen inne i bilen kan få låset att poppa upp ? Kan ju vara fruset o stelt ?? Jag tror det är mycket svårt att få bort dörrsidan utan att öppna och utan att förstöra ?!
Har haft bilen i vamt garage under natten utan resultat. kanske bilen längtar efter sommar värme :)
Användarvisningsbild
av wissel
Innan du "river" försök att få till en Felkodsavläsning av någon med PPC...vet inte eakt men kan KANSKE vara ett relä som styr...och som sagt upp sig. Det finns säkert dom som kan den biten här på Forumet !
Längtar till värmen här åxå, sticker till Fuerteventura 3 januari i minst 14 dagar.....
Användarvisningsbild
av hollan
dörren är i blockerat lås läge därför kan du inte öppna från insidan det lutar åt att pdm har sagt upp sej läs ut felkoder så får du säkert upp att pdm är defekt
av Jocke74
Välkommen i klubben då!
Köpte en V70XC för ett par veckor sedan, men där poppar låset upp efter att bilen blivit varm innuti. Man kan se att den inte har någon ström då knappen till elhissen inte lyser, dock så brukar den först börja att blinka efter ett par kilometer, och sedan lyser den som den ska. Då brukar tempmätarn också komma igång!
Ska göra lite test imorgon med en värmefläkt och riva lite till! Får se om jag hittar någon lösning! Troligtvis trasig strömkrets i PDM-modulen enligt en kompis! Brukar vara kylrelaterat.
// Jocke
av sam99
Har varit på volvo verkstad och de sa att det styrenheten som är sönder.min fråga är kan man köpa från skroten och byta den,därför han sa att man måste programera om den,kostar4500: om inte låset är sönder också :cry:

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]