Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrPeppa
Tja, nu har jag bråkat med en drivknut i 2 dagar. Jag lär byta den på min V70 04:a. Jag har gjort enligt konstens alla regler. Följt Heynesboken på pricken. Nu är det så att den sitter som bara f**.

Jag har använt denna avdragare:
Bild
men drivknuten vill inte släppa (åh förlåt, den har kommit ca 3mm). Jag har slagit med slägga och får ändå inte lös den.

Nån som har nå tips på hur jag ska göra ?? Kan man värma eller förstör man hjullagret då ?

Hoppas det är nån som kan komma med tips så jag får bort skiten.
av MrPeppa
Idag blir det att ta fram värmaren och ta i utav helvete med avdragaren. Det måste funka. Jag ger mig inte förrän den är loss. Släggan ligger här också redo att få jobba lite.
av mollan
Jag hade samma problem på min V70 -99 GLT.
Drivknuten var limmad i splincen, det löstes med hjälp av en handslägga på 1,5 kg och ett mässingsdon som passade mot drivaxeln. sen var det bara att sopa på allt vad jag hade att ge och då släppte det fint, men jag fick slå bra hårt.

Lycka till
Användarvisningsbild
av CarMan
Värma skulle jag inte göra.

Det brukar inte sitta så hårt, även om den är loctitad.
har varit med om att dt sitter regält på gammla 850, o nån XC90 på bakhjulen. Då har jag turen att ha en hydralpress.
Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr