Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tobbjo
Detta ämne har tagits upp tidigare, bara ett par frågor:
1. Det går alltså inte att med mjukvara få bort pipet, alternativt att öka hastigheten till typ 20km/h?
2. Den summer som används till bältesvarningen, är det samma som övriga varningssignaler?

Tack på förhand.

/Tobbe
Användarvisningsbild
av Danneman
Det går att programera bort. Men då får du ett pip när du har nyckeln i och dörren öppen.
Det är usa standard som du får istället för europa standard. Tror det kostar 600:- Hos Volvo.

Eh.. vilka andra varnings signaler tänkte du på då isåfall ?!?
av tobbjo
Tänkte att alla ljud kommer från samma summer. Typ när man får en varning för check engine eller nått.

På min Saab kunde man stänga av ljudet i programvaran. Det var underbart att slippa höra dessa j-la beep bara för att man tar på sig bältet efter att man kört ut ur 3 vånings garaget. Ännu värre när man ska upp och måste ut för att öppna porten, då måste man ta på sig bältet igen för att köra upp i garaget. Lagom roligt.
Användarvisningsbild
av Danneman
Du kan inte stänga av det själv , vad jag vet iallafall. Måste ner till volvo för att få det bort programerat .
av tobbjo
Tänkte väl mest på att lösa det med en avbitare eller hammare :-)
Men det är ju förutsatt att det bara är bältesvarningen som använder den summern. Och det är väl förmodligen fler system som använder den.

Så volvo kan byta till usa-standard. Får kolla upp det bättre då, kanske ett alternativ.

Tack för svaret.
Användarvisningsbild
av Danneman
He he... inte hammaren väl :) ?!
av tobbjo
Om det hjälper så!! :-)
Användarvisningsbild
av VS60
Jag läste på något forum eller hörde minns inte, det finns två sladdar som kopplade till dit du kopplar bälte, även kan du ser de på höger sida under stolen, om du tjuvkopplar de så försvinner ljudet.

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
Användarvisningsbild
av DJ
Danneman skrev:Du kan inte stänga av det själv , vad jag vet iallafall. Måste ner till volvo för att få det bort programerat .
Går det inte att fixa själv med t.ex. Elmscan?
av tobbjo
Jag läste på något forum eller hörde minns inte, det finns två sladdar som kopplade till dit du kopplar bälte, även kan du ser de på höger sida under stolen, om du tjuvkopplar de så försvinner ljudet.

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
Läste i en annan tråd att det var olämpligt då airbagen använder sig av denna information. Annat tryck i kanonen om man har bältet på sig.

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]

Den står redan på max och påverk[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]