Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alucinor
XC70 2.5T Automat. 2003.

Har på senare tid fått väldiga vibrationer i ratten när jag står på tomgång. Lika kraftiga vare sig jag står stilla med driven i, eller om neutralen är i.
Det övre motorfästet byttes i somras.

Nån som varit med om liknande, eller kan ha en gissning vad det kan vara för fel?
Användarvisningsbild
av CarMan
Kan vara nått av dom andra motorfästena. (var det ett orginal motorfäste du montera)
Kom vibrationerna efter bytet av motorfästet?
Användarvisningsbild
av Alucinor
Brukar köpa original reservdelar, men detta köpte jag på mekonomen.
Bytte fästet i Augusti. Vibrationerna började komma för två veckor sen.

Hur kollar jag skicket på dom andra motorfästena?
Användarvisningsbild
av CarMan
På mekonomen finns tyver inte volvo orginal delar, men om vibrationerna inte kom i samband med bytet så är det nog inte därför.
av Rick
Just övre fästet på Mekonomen är nog samma tillverkare som original, numret är bortslipat :-) åtminstone på mitt...
Undre motorfästet/ momentstaget brukar den lilla bussningen var uppsliten på...
Användarvisningsbild
av CarMan
Är nog, kanske har samma spec. troligtvis samma matrial m.m. ???

Jag har faktiskt ingen aning om hur det är med denna ditalj, men har många gångr monterat sån som folk säger är samma ditalj som orginal, o oftast är det stora synbara skillnader...

Så man kan ganska snabbt konstatera att det inte är samma som orginal (dock kan man ju inte se på ditalejen om den har samma egenskaper som orginalet)
Senast redigerad av 1 CarMan, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Alucinor
Rick skrev:Undre motorfästet/ momentstaget brukar den lilla bussningen var uppsliten på...
Var hittar jag dessa, för att kolla skicket på dom? Nåt som är svårt att byta?
Användarvisningsbild
av CarMan
varken övre elle nedre momentstag är nått motorn står med sin tyngd på o kan inte de vibrationer.

därimot kan en förhrd momentstags bustning överföra en normal vibration så den blir känbar i karossen
Användarvisningsbild
av CarMan
varken övre elle nedre momentstag är nått motorn står med sin tyngd på o kan inte de vibrationer.

därimot kan en förhrd momentstags bustning överföra en normal vibration så den blir känbar i karossen

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]