Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VS60
Då var det dags att byta ut den tråkiga HU 603, mot den Sony som låg hemma utan användning.
Men först tänker fråga några saker om ni kan svara på de.
1. Med hu 603 stereo, fungerade högtalare på fram sida och hatthylla, det vad jag menar en högtalare på hög och vänster sida fram dörren, och på höger och vänster på hatthyllan.
2. Efter att jag monterade Sony, upptäcker följande.
Vänster och höger dörren framsida började fungera 3 högtalare på varsin sida, jag inte äns viste att de satt där, + back dörren båda vänster och höger, som aldrig fungerade med hu603, och förstås hatthyllans högtalare, var det fel på hu603 eller?

Så nu allt är på plats vad tycker ni? Det svåraste med allt var att montera adapter för sony som passade inte precis, man fick såga lite för att få den på plats korrekt.

Bild
Allt började här eller snarare besök hos BLR i Barkaby.
Bild
Bild
Bild
Bild
Gillar inte Ipod och kommer aldrig att göra det, stereo med mp3 passar mig best.

Passa på att säga tack Loner för din instruktion hur man plockar ner stereo, den var i syfte att montera Ipod, men hjälpte mig att montera en annan stereo.

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
av Mikael G
Om jag ska svara ärligt så tycker jag det ser mindre bra ut, originalstereon passar 1000 gånger bättre rent estetiskt men huvudsaken är att du är nöjd.
Användarvisningsbild
av CarMan
Får man säga vad man tycker utan att bli halshuggen?

Tycker inte den passar disign mässigt med inredningen.

----------------
Volvos egna adapter passar helt utan modifieringar!
Användarvisningsbild
av Loner
Ställer mig till dom andra här, det ser inte snyggt ut med nått annat än originalstereon, men samtidigt jag saknar min gamla Alpine jag hade i förra bilen,
just för att den tog MP3 på CD...

Men kul att kunna bistå med hjälp, ser att du t.om fotat bildskärmen :)

/L
av NCR
Tyvärr tycker jag som de andra. Orginal är snyggast.
av Teemu
lite nyfiken bara - har volvos stereo apparater i nya bilar kompatibilitet med mp3 eller är det fortfarande jukeboxen som rekommenderas? Sett att andra tillverkare börjat erbjuda mp3 i original stereos.
Användarvisningsbild
av DJ
Jag tycker det var ett bra byte.

Nu funkar min 803:a med slutsteg klanderfritt (inkl. alla högtalare :lol: ), men om den börjar strula nån gång så kommer jag nog göra som du.

Jag har nåt instinktivt motstånd till specialbyggda inbyggda stereoprylar. Gillar bättre separata komponenter som man kan ha kontroll på och byta del för del när man känner för det.

(Har såklart samma åsikt om hemstereo/Tv/video och övrig musikutrustning typ PA, instrumentförstärkare etc.)
Användarvisningsbild
av VS60
Som sagt – smaken som backen.
I verkligheten ser den stereo betydligt finare ut än på bild. Men den kommer inte att sitta så längre för att det ska bli lite ändring.
Det mesta handlade inte om hur ska det ser ut, utan hur ska det låta.
Ljudet blev bättre till 100% om man jämför med hu603, och alla skivor som jag hade i bilen försvann, har 8 cd i mp3 = 70cd i wav, konstig nog och alla högtalare fungerar, som jag skrev jag inte viste att de satt där, sen är det också som jag var ganska irriterad på hu603, åker och lyssnar på skiva so fort vägen ojämn började skiva hoppa över spåret, det gör inte det nya stereo. Förutom mig, det är många som lagt skillnad på ljudet, de som åker med ibland, även ljudet blev betydligt bättre jag är inte så nöjd. Följande saker funderar jag på att ändra
1. Funderar på att bytta ut Sony, och montera Pioneer AVHP-5700DVD med inbyggd 6,5"-touchskärm.
2. Alla original högtalare åker ut och monteras Infinity.
3. Rockford Fosgate slusteg en måste
4. Rockford Fosgate baslåda men ej säker med låda de är för stora och jag behöver lite plats i backlycka.
Kommer att göra allt detta till sommaren, eller så fort jag få lite mera ledighet.

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
av volvis
Snyggt! Vart köpte du konsollen till DIN stereon? Jag köpte min på Volvo den ser inte ut som din!
Användarvisningsbild
av VS60
volvis skrev:Snyggt! Vart köpte du konsollen till DIN stereon? Jag köpte min på Volvo den ser inte ut som din!
Hos BRL i Barkaby.
eller kan du kolla på http://www.brl.se

Volvo S 60 - 02 170hk/aut

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]