Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ercmeister
Tja! jag har en volvo s60 som jag just nu funderar över vad som hänt med..
För ett tag sen så lossna fästet till avgassystemet längst bak och svetsa då fast det så det satt.. men några veckor senare gick det hål på ljuddämparen så ska byta det inom kort.. men nu när det börja bli kallt ute så märkte jag när jag kört och bilen börjar bli varm.. så stannar temperaturmätaren i bilen på "hacket" innan mittsträcket?! kan det bero på att ljuddämparen är av eller äre för att det kanske är dåligt med glykol? någon som vart med om detta?

tack på förhand!
av Turbo_virus
Min gissning är att termostaten inte är i ordning!
Och detta visar sig tydligare när det är kallt ute att den inte kommer upp i temp. Det har inget med ljuddämparen att göra, eller mängden glykol.
Se till att få ordnat det ganska omgående, det är inte bra för motorn att inte ha full arbetstemp och så kommer det att höja förbrukningen

//Janne
Användarvisningsbild
av turbo t5
Hade samma problem med min v70 förra vintern att tempmätaren inte gick upp fullt och när det var 10-15 minus så försvan värmen i bilen byte termostaten och sen gick mätaren upp som den skulle och värme kom tillbaka :D
Användarvisningsbild
av Svahn
Köp INTE termostaten på Biltema. Finns mycket skrivet på forumet om dessa. Dom ger ej rätt temp.
av ercmeister
köpte på volvo :) 150kr.. nu äre bara bytet kvar! jävla kyla som är ute bara :D och garaget står det en mustang som inte får köras ut nu i vinter.. någon som vet om det är svårt och byta?
av Tartryffel
ercmeister skrev:köpte på volvo :) 150kr.. nu äre bara bytet kvar! jävla kyla som är ute bara :D och garaget står det en mustang som inte får köras ut nu i vinter.. någon som vet om det är svårt och byta?
Det tar högst 10 minuter. Du hinner knappt ens börja frysa om fingrarna.

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]