Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Vi har en V70 bifuel och som sig bör saknas reservhjul som istället har ersatts med ett lagningskit från Continental, Continental Compressor and Tyre Sealant Kit.

Det är kompressor och tätningsmassa i ett http://www.care4car.com/productdisplay/ ... t_Kit.html

Nu har vi behövs använda kitet och då såg vi dessutom att tätningsmassan hade passerat bäst föredatum men det fungerade i alla fall tillräckligt för att vi skulle hinna till däckfirman och fixa nytt däck.

Nu till min fundering: var köper man en ny sats med tätningsmassa? Någon som vet? Jag bor i Göteborg. Eller går dessa att handla på nätet?

Mvh
Stina
Hej Stina och välkommen till forumet!

Firman du länkar till säljer satser med tätningsmassa för 19 pund. Det står dock att de inte skickar just denna vara utanför UK men du kan ju skriva och fråga ifall de kan göra ett undantag.

Jag tror tyvärr inte att Volvo saluför dessa längre då de slutade med kompressorkitet och la in en punkaspray istället runt -05 (tror jag det var).

Mvh
/Fred

P.s Stina, är du med på forumgas.se? Om inte så rekommenderar jag dig att gå med där också. Det är ett jättebra forum för oss gasoholister! :D D.s
Jag kunde inte hålla mig, så jag sökte runt lite. Även jag kör ju BiFuel så reservdäcksbristen gäller ju mig också! :D

Här hittade jag ett varumärke som finns i Sverige. Om du kollar under återförsäljare så hittar du en i Göteborg! Dock finns produkten inte med på deras hemsida men är de listade som återförsäljare så måste de ju kunna ta hem.

Här finns det att köpa på nätet. Väldigt rimliga priser dessutom!

Mvh
/Fred
Jag tror tyvärr inte att Volvo saluför dessa längre då de slutade med kompressorkitet och la in en punkaspray istället runt -05 (tror jag det var).
De ligger t.ex kompressorkit i alla S/V60 nu för tiden. Visserligen en mindre typ än den gamla som avbildas längre upp men ändå. Den äldre typen hängde i alla fall med i firman XC90 V8 så den borde gå att få tag på i Volvohandeln den också.

/Thomas
En "rolig" historia i detta ämnet.

Pumpade upp ett 18" (XC60) vinterhjul idag med en cykelpump. Helt nya däck/fälgar som har suttit på en vecka. Från 0,2 till 3,8 bar! Ville att det skulle räcka till däckverkstan nämligen...

Hade varit gladare om min bil hade haft kompressor istället för reservhjul, som jag inte hade tid/plats att byta till. Däcklagningssats hade inte hjälpt då däcken är 1 vecka gamla och kände inte direkt för att skrota ett redan.
Jag har också en V70 Bi Fuel 2006, som är utrustad med det kit som avbildas ovan (från Conti). Har använt det idag med till synes lyckat resultat. Flaskan med gummimjölk är dock tom efter användningen. Det står också i bruksanvisningen att den ska ersättas. Har surfat runt lite men inte hittat nån som säljer dem. Det måste ju finnas många tusen sådan här apparater ute i bilarna, så efterfrågan på ersättningsflaskor borde ju vara hyfsad. Nån som hittat?

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]