Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snurbodiesel
Hej.

Ny här på forumet.

Har skaffat mig en v70 d5a 2002a.
Felet eller rättare sagt felen på bilen är följande.
Ljus i CCM funkar inte trotts nya lampor.
Färddator i DIM lever sitt eget liv.
Klockan rusar iväg

Hade bilen inne på Volvo och lagt in ny mjukvara i hela bilen utan resultat.
DIM är ny 2007 så den borde det inte vara fel på, fick ingen felkod på den iaf.
Ingen felkod på CCM heller.

Hade misstankar på att LSM är kass med tanke på ljuset i CCM. Fick fram kod på den men det står "inte aktiv"
Den lilla lampan som lyser i LSM vid positionsljus symbolen blinkar ibland och lyser ibland.

Vad tror ni??

På vissa felkoder jag fick från volvo står det "Felkoden är funnen inte aktiv" är det nått som varit fel tidigare eller är det fel nu också?
Det var inte jag som hämtade bilen på volvo, annars hade jag självklart frågat om det på volvo.
av Arne
Antagligen någon lödning i kretskortet som inte är ok. Hade ett liknande problem på min S60 D5 -02. Det slutade med att jag köpte ett komplett nytt kombiinstrument.
av snurbodiesel
Arne skrev:Antagligen någon lödning i kretskortet som inte är ok. Hade ett liknande problem på min S60 D5 -02. Det slutade med att jag köpte ett komplett nytt kombiinstrument.
Jag har haft ur instrumentet men inga synliga fel iaf. Fanns inga felkoder på den heller.
Instrumentet är för övrigt bytt 07 och gått 9000mil sen dess så det känns inte som att det är instrument fel heller, det tror dom inte på volvo heller.

Men men vi får väll se, ska försöka få låna en instrument och kolla om det funkar då.
av snurbodiesel
Har nu bytt LSM men inget hände med ljuset i CCM så det får väll bli en ny det också, ang DIM så är den nog kass.

Fick iaf igång dieselvärmaren idag, satt ju ingen säkring i, den började surra rätt högt men stannade sedan, och nu händer inget när man tar på direktstart, står PÅ i några sek sen slår den över till AV. Få ta isär brännaren till helgen och kolla igenom den. Nått ni vet som brukar vara kassa på dessa värmare?

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]