Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av larsbergstrand
Hej

Jag har en xc90 från 04 där motorhuven inte längre vill öppna. När jag drar i spaken på inne i kupen så öppnar inte det högra motorhuvs låset, vänstra sidan på motorhuven "hoppar upp som den ska". Jag misstänker att vajern har gått av, men hur får jag upp huven när det inte funkar. Måste jag demontera hela fronten på bilen???? Men hur gör jag det när jag inte kan öppna motorhuven. Någon som varit med om liknande problem, tacksam för alla tips.

MVH Lars
av Hövdingen
hej, samma här . Motorhuven låst men Låset släpper på vä sidan, får in fingrarna men hö lås släpper ej. fick tips på att ha en kvar som drar i spaken inne i bilen samtidigt med att man låser upp via spaken under huven ... ( Bilia tipsade) detta funkar ej för mej men det är minusgrader ute så kanske det går vid plusgrader???? Hjälp??? saknar bla spolarvätske .....måste fylla på..... DETTA MÅSTE VÄL VARA EN REKLAMATION VIA VOLVO????? bilen har gått 8000 mil

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]

Efter förra veckans 100 mila tur var det dags[…]

Har ett problem med min fjärrlåsning me[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Tja! Har tänkt rycka bakersta ljuddämpar[…]