Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arnold
Har nyss köpt en S80 170 hk 2002. Färddatorn beter sig lite konstigt genom att den nästan alltid visar samma värden. Genomsnittsförbrukningen är oftast 10,1 och genonsnittshastigheten 56 km/tim. Det kan diffa något upp eller ner. Vad kan det vara för fel? Är det en mjukvaruuppgradering som behövs?
Har man inte nollat färd datorn så är det ju ett medelvädra.

Tänk dig medelvärdet på 8 års körning, då kan du ju köra hur du vill utan att värden ändras ämvärt

nolas med knappen en bit in på spaken (håll in den 2-3 sek, när du är på den menyn du vill nolla)
CarMan skrev:Har man inte nollat färd datorn så är det ju ett medelvädra.

Tänk dig medelvärdet på 8 års körning, då kan du ju köra hur du vill utan att värden ändras ämvärt

nolas med knappen en bit in på spaken (håll in den 2-3 sek, när du är på den menyn du vill nolla)
Jag har försökt med att trycka in knappen men det blir ingen skillnad. Kan man stå still med tändningen på när man nollar?
ja du kan stå still o trycke. händer ingen ting så funkar inte knappen (ska blir sträck i rutan tills du börjar köra)
CarMan skrev:ja du kan stå still o trycke. händer ingen ting så funkar inte knappen (ska blir sträck i rutan tills du börjar köra)
Jag sprang ner i garaget och provade. Du har rätt. Det blev sträck i rutan. Jag var tvungen att starta motorn. Tack för hjälpen CarMan.

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]