Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av knalle
Min färddator beter sig konstigt vid kyla och fuktig väderlek. Istället för info om medelförbrukning, nuvarande förbrukning etc. får jag udda meddelanden. Det kan vara allt från "runda ord" till absurda påståenden som inte lämpar sig att skriva i detta forum... Kan det vara någon slags meddelande ?
Användarvisningsbild
av erikn
Jag har ingen aning om problemet, men är väldigt nyfiken vad den säger. Låter otroligt att den ska slumpa fram ekivoka ord pga fel.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Du råkar inte ha fått mätarhuset renoverat nyligen? Läste om en som fått sit renoverat och det sedan dök upp allsköns meddelanden på färddatorn
Användarvisningsbild
av kvantskum
Du får anlita en exorcist. Bilen är besatt av Linda Blair och botemedlet heter vigvatten och Max von Sydow.
:twisted:
Användarvisningsbild
av camaro69
Troll.
av llesrof
He he he... det hade ju onekligen vart frestande att lägga in lite sådana saker om man nu jobbar med att renovera sådana här saker :D
av Tartryffel
knalle skrev:Min färddator beter sig konstigt vid kyla och fuktig väderlek. Istället för info om medelförbrukning, nuvarande förbrukning etc. får jag udda meddelanden. Det kan vara allt från "runda ord" till absurda påståenden som inte lämpar sig att skriva i detta forum... Kan det vara någon slags meddelande ?

Bild
av knalle
Bildbevis har jag lite svårt med då texten dyker upp ca 15 sek under färd, men jag ska försöka fota med mobilkameran nästa gång. Jag har inte fått mätarhuset renoverat men det verkar komma i närheten av en grannes trådlösa nätverk, och orden som står vill jag med hänsyn till känsliga läsare inte skriva ut, men det handlar om de "organen" man har unde bältet.

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]