Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Jag gick ju och köpte mig en V70 2.4 Business -05 för inte så länge sen och har nu hunnit avverkat snart 200 mil. Tänkte ge lite intryck av nyförvärvet.
Hade ju en 99:as V40 förut så ljudnivån var något som jag förväntade mig en stor skillnad på, visst är det skillnad(håller på att bli tokig på den gnisslande hundburen som jag inte la märke till förut) men tycker det ändå är mycket däckljud. Sitter iofs nya Hakka4 och det är mest dubbljudet som hörs.

På tal om hundburen, i gammeln så var det fullt när man väl ställt in buren. Nu måste jag helt plötsligt komma ihåg att jag kan ställa grejer i bagaget istället för i baksätet. :)

Komfortmässigt så är det ett stort lyft, riktigt fina stolar och sväljer det flesta guppen. Tycker dock att det är lite svajigt så får se om det blir sänkning och 17/18" till sommaren vilket garanterat förändrar komforten.

Vad gäller soppaförbrukningen så är jag förvånad, har tankat tre gånger hittills och snittförbrukningen för de tre tillfällena är 0,78, 0,74 och 0,93(den tankningen var ett resultat av test). Men färddatorn stämmer inte alls med den uträknade förbrukningen, färddatorn ansåg 0,82, 0,78 samt 0,82 för de siffrorna jag angav nyss. Färddatorn i V40 var ju väldigt exakt jämfört med V70:n.
Effekten är faktiskt helt ok också, enda gången jag saknar kusarna i gammeln är vid omkörning på hög växel. Men jag klarar mig utan problem med de vilda 140 ponnysarna. :)

Men hittills är jag helnöjd med min V70 iaf. :)

Hej, Som rubriken lyder. Min fråga är […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Om där inte är någon kompression i[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]