Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cedrix
Brukar väl bara bli värt att veta på dom. Dom har väl inte så mycket med säkerheten att göra, eller är det bara jag som fick det för att dom var på väg att ge upp.
Användarvisningsbild
av CarMan
O dom är tok glappa o riskerar att falla isär, kan man få anärking (dom kan då trilla i sär o slita sönder nått annat visentligt) knapast troligt att det händermed tanke på plaseringen...

du kan därimot ta bort dom o slippa 2:a
av Motörhead
En dum fråga då...om man INTE har några idag, kan man sätta dit nya då, och gör det någon skillnad på väghållningen?
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja det går att eftermontera. o vist gör det skillnad, annar skulle dom inte sitta där.
Men om du kör stadstrafik o har 15" hjul så kommer du inte märka nån direkt sklnad
Användarvisningsbild
av Ringhede
Beror på hur du kör med den bil.
Kör du lugnt och snällt funkar det utan krängningshämmare bak.
Kör du mer offensivt så behövs de, både fram och bak.
Kör du mycket tufft ska du nog leta reda på liknande som används på tävlingsbilar.

Allt beroende på den väghållning du vill ha.

mvh Roland
Användarvisningsbild
av ThomasT
Tänk på att man ändrar uppförandet av en bil vid tex en undanmanöver om man tar bort en hämmare. Tar man bort bakre blir bilen understyrd och vice versa...

.
av Motörhead
Mina fram var nämligen dåliga och då passade jag på att köpa bak med....bara för att då se att de inte satt några bak :roll: Då jag har liggande tänkte jag att de väl lika gärna kan sitta på då.

Övriga kommentarer gällande mitt köp är onödiga :D

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]