Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Borat
Nu har jag beställt en S60 170hk sport edition med teknikpaket. Det kommer att bli rätt jobbigt att vänta 6-8 veckor, men slutet av mars-början av aprill innebär vårväder för oss i skåne och då slipper man all slask och elände :)
Hursomhelst, hur bra bilar är S60? Jag har läst lite i forumet och det verkar vara en del måndagsexemplar, eller är det inte mer än andra tillverkare? Läste bland annat om klonckande ljud från paneler på V70/S60. Vad ska jag se upp med fösta tiden med bilen? Finns det folk med erfarenheter av nyare modeller av S60? Jag antar att V70 och S60 är väldigt lika så folk med erfarenheter från nyare V70 är givetvis också av intresse.
Borat skrev:Nu har jag beställt en S60 170hk sport edition med teknikpaket. Det kommer att bli rätt jobbigt att vänta 6-8 veckor, men slutet av mars-början av aprill innebär vårväder för oss i skåne och då slipper man all slask och elände :)
Hursomhelst, hur bra bilar är S60? Jag har läst lite i forumet och det verkar vara en del måndagsexemplar, eller är det inte mer än andra tillverkare? Läste bland annat om klonckande ljud från paneler på V70/S60. Vad ska jag se upp med fösta tiden med bilen? Finns det folk med erfarenheter av nyare modeller av S60? Jag antar att V70 och S60 är väldigt lika så folk med erfarenheter från nyare V70 är givetvis också av intresse.
Det är väll bra bilar.
Måndsgexemplar hittar man alltid, bara hoppas att du inte råkar ut för en.
Kan väll vara bromsskivorna som inte håller så länge innan de blir skeva.
Vet inte riktigt hur det är på nyare modeller nu om de nu fixat alal småfel.
Men det ska nog gå bra för dig
av jbl
Kanon bil. Grattis till ett bra köp :D
av Groovy
Av alla bilar jag haft (Seat, Saab, Volvo S40, S60, V70) så har S60:n varit den absolut bästa av dom alla! Underbar! Jag hade en av de absolut första serierna från 00/01 och hade i stort sett inga problem alls vad gäller "måndagsexemplar" eller liknande.

Så grattis till ett bra val! :)
av Borat
Tackar så mycket :)
Har fått höra att jag köper en tråkig bil och så vidare men det struntar jag i. Jag har kollat på alla bilar i motsvarande klass, typ saab 9-3, audi a4, mercedes c-klass (skräp för 300 000 kr?), bmw 3 osv, tycker S60 står sig väldigt bra och till ett väldigt bra pris. På komfortsidan så tyckte jag att volvon slår det nästan alla bilar i klassen. Hade en 850 2.5 SE innan som jag hade i 4 år utan ett enda problem, är helt klart den absolut bästa bilen jag har haft samt att den var extremt komfortabel. S60 lär ju inte vara sämre tycker jag. Var näsan inne på att köpa en 9-3 på grund av mina saab-sympatier men man kan ju inte bassera sitt bilköp på att GM misshandlar fina saab, dessutom så tyckte jag inte att åkkomforten i 9-3 var lika fin som S60. Sen så tycker jag att S60 är förbannat snygg!
av Borat
Fick bilen förra veckan, hittils är jag helnöjd. Undrar om ni har tips på ändrör till bilen? Struntade i att köpa volvos orginal då jag hämtade ut den eftersom jag tyckte 825kr var lite väl mycket.
av NCR
Jag har haft min fabriksnya V70 sen den 22:e dec 2005 nu och det enda jag inte tycker om med bilen är inrednings-ljuden. Det knarrar och knakar lite här och var, från bältena, stolarna och från insynsskyddet i bak samt andra mer svårgreppade ställen. Tråkigt tycker jag då såna struntsaker drar ner helhetsintrycket på en annars bra bil.

Jag hoppas du kommer att bli nöjd med din S60 och att du är som min fru, dvs inte hör ett dugg av det jag sitter och klagar om. :D
Senast redigerad av 1 NCR, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av AndreasC
Grattis till köpet =). Sätt gärna in bilder om du kan.

Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av Brainy
NCR skrev:Jag har haft min fabriksnya V70 sen den 22:e dec 2005 nu och det enda jag inte tycker om med bilen är inrednings-ljuden. Det knarrar och knakar lite här och var, från bältena, stolarna och från insynsskyddet i bak samt andra mer svårgreppade ställen. Tråkigt tycker jag då såna struntsaker drar ner helhetsintrycket på en annars bra bil.

Jag hoppas du kommer att bli nöjd med din S60 och att du är som min fru, dvs inte hör ett dugg av det jag sitter och klagar om. :D
Knepigt att ni upplever så mycket missljud. Det enda jag har är att p-biljettshållaren knarrar mot vindrutan men det är bara att ha en biljett där så låter det inget.

/Anders
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Vad jag tänkte är att skarvarna mellan h[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]